Johan - Nu är allting lite annorlunda, förutom kärleken.
Nu ser man allt i lite annat ljus Man måste stanna nu Fast allting går vidare Världen och livet, fast det verkligen svider Kampen mot cancer har börjat Jag sörjer ett skifte i perspektiv Snabbt sprider sig det mörka i kroppen Hur skall man då finna själens frid Vad beror det jävliga på? Jag både tror och vet det skall gå Vi har fått nog, ändå kämpar vi på För det är lättare så, och annars är det allt för tungt Allting bara stannar upp Dagens suck kommer i repris hela tiden Vandrar lugnt för att jag är lite sorgsen till sinnes Gråten jag håller den inne, ja det gör jag: ofrivilligt Mot min vilja, men.. Solen skiner upp vår väg till kliniken Men det regnar när jag vill förstå något av det medicinska Principen är enkel, varje familjemedlem är en ängel Familjen kommer alltid först Men men men men sig mig vad menar dom... Vad innebär det nu att hennes bröst ska opereras bort Risk för återfall, kanske har det spridits Jag vill sätta stopp Gör så gott jag kan, anstränger mig lite extra För att min fru ska leva gott och vara här med oss
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|