En gång för länge sedan fanns en lycklig familj...
Den här gånger skiter jag i vad ni tycker, svårt att sammanfatta mitt skitliv på några minuter men såhär blev resultatet: Redan som en liten pojke var jag sträng och patetisk den enda killen som inte hade vänner på lekis... Jag kanske inte var så värst vacker som barn men för pappa var jag alltid en tapper soldat... Jag var älskad av mamma, kunde lita på familjen tills dom plötsligt börja prata om att skiljas hela tiden Dom gick olika vägar och min pappa försvann och jag tyckte att något kunde fattas ibland... Ville prata med min bror men han hade aldrig tid och sen så passade jag inte in i mammas nya liv Jag blev större med tiden, la problemen på hyllan mamma såg mig i ögonen och blev så förbryllad jag fick ta hand om mig själv som den killen jag va och det kändes att jag är den som ingen vill ha (Inlägget ändrat av J-A 2008-08-15 16:16:00)
Evangeliet
Tycker texten va vädligt bra Jag kanske inte var så värst vacker som barn men för pappa var jag alltid en tapper soldat... Fina rader, känslofylld text :)
Jävligt snygg, men tycker du borde dra flera rader, kanske en 32 bars?
Dra åt helvete!
Riktigt bra text! Diggade:Ville prata med min bror men han hade aldrig tid och sen så passade jag inte in i mammas nya liv Snygga rim tycker jag. Bra känsla i texten. /TjippY
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
jag tycker hela texten avr riktigt riktigt bra.. sjukt skön att läsa, man vill bara läsa vidare
Tack så mycket allihopa :) men jag måste väl få fler kommentarer än 4?
Evangeliet
Tycker detta var skitbra skrivet! Lite halvdana formuleringar ibland, men bra känsla! Big up!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
Känns som att den slutar lite väl tvärt, men känslan är grym! :) Snyggt!
Lite för kort känns den allt. Du har ju utvecklats rejält det senaste, kul att se att du håller uppe det :) De flesta rimmen är bra, förutom: lita på familjen / skiljas hela tiden ... som skär sig litegrann Ganska bra som sammanfattning :)
Nice som fan Nybbe:D:D Tummen upp vetu:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo, jag vet att den blev kort men hade inget mer att säga tack grabbar =)
Evangeliet
Detta var snyggt, sann händelse? Jäkla bra, upp!
Helt seriöst den där var riktigt j'vla bra :'D !!!!!
Hanut, ja det är sant Tack så mycket :)
Evangeliet
bra där ! kändes väldigt äkta ..som sagt den borde dock ha varit lite längre
---------Reklamplats---------
Mannen jag lider med dig, har också haft ett skitliv & texten får ut det mesta Härligaste raderna Jag var älskad av mamma, kunde lita på familjen tills dom plötsligt börja prata om att skiljas hela tiden - Härligt, du fick till rimmet och det flöt på & Det känns skit när ens föräldrar pratar om sånt Jag kanske inte var så värst vacker som barn men för pappa var jag alltid en tapper soldat... - Härligt där med, du får mig att känna ditt flow i huvudet, fint mannen =) Ville prata med min bror men han hade aldrig tid och sen så passade jag inte in i mammas nya liv - Exakt samma problem med mig, man kan tro att det är mitt liv du skriver om, mannen jag lider med dig, take care! Tog ut många rader, för hela texten va "flowande & berättande". Fortsätt skriv poesi, det är så man får ut känslorna!
-{remne music 2008}-
Soft, känner igen mig. Skönt rimmat genom hela, skönt innehåll dock lite kort. Fortsätt!
Momma said when life gives you lemons make lemonade Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill
skitbra fan assnyggt gjort fan men skulle hellre vilja ha 32 rader här typ
Geni
Säger som dom flesta, Soft men för kort!
som sagt så hade jag faktiskt inte mer att säga, fick ur mig allt jag ville men tack så mycket :)
Evangeliet
riktigt känslig text (Y) BIG up :) kort skrivet men man fatta va du ville få ut av de:)
tackar tackar :)
Evangeliet
Uppar den här!
Evangeliet
Duktig raduppbyggnad och flyt, blev aldrig fel en enda gång i texten. Vissa formuleringar kanske kunde bli bättre, men jag gillar texten, bra jobb.
Drugs, -cheaper than plane tickets.
Tack så mycket =)
Evangeliet
det var helt okej, första raden sög dock man, sträng?! passade inte in, krysta inte pga rim. nej men jag tyckte det var bra, bra berättat liksom, klar röd tråd, men det händer ju inte så mycket, alldeles för kort! men keep it up, go go
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag va väldigt sträng när jag var mindre, skrek och sånt så jag berättar bara sanningen :) Tack ändå!
Evangeliet
provar uppa en gång
Evangeliet
Du, härlig text! Abrupt slut dock, även om det finns en viss 'charm' över det. Jag skulle gärna se att du förlängde texten lite.
Jag kanske inte var så värst vacker som barn men för pappa var jag alltid en tapper soldat... - Den var riktigt fin! Kicka denna och jag lyssnar direkt! :) Och jag säger som Natta_l; skriv mer på den.
Jag glömde säga att man på något sätt känner igen sig, fast man itne haft exakt samma problem.
Skit bra, gör tre verser och en hook för fan. Så kan den inte sluta=) Man vill ju höra mer
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Fred_undead; Nej inte collab, kör den själv, förutom iståfall reffen, denna ska vara så personlig som det går i min mening.
dede p17 Jag har inte sagt nåt om nåt collab. Hook är reffräng. Jag håller med dig. Personliga grejer ska man hålla för sig själv
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Aha, sorry då, trodde det var samma sak :]
sträng och patetisk passar inte in, låter bara krystat. orden går inte riktigt ihop med varandra. annars är det rätt schysst skrivet, öva på att bygga upp texten på ett smartare sätt. Det är ungefär som i svenska i plugget: tänk på inledning, "avhandling" och avslutning, försök använda retoriska knep som upprepningar, metaforer osv. Jag förstår nu att du kommer svara att du bara skrev på känsla, men låt inte det begränsa dig. Bara för att en text är skriven från hjärtat ska man inte kompromissa på kvaliteten. lita på familjen-rimmet skar sig ganska rejält, läs igenom texten så du hör vad som låter bra och stirra dig inte bara blind på hur bokstäverna ser ut när de är nedskrivna. Men du är rätt duktig, fortsätt skriv så ofta du kan så kommer du definitivt utvecklas!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
okej, tack så mycket :)
Evangeliet
Grymt bra text! Jag kanske inte var så värst vacker som barn men för pappa var jag alltid en tapper soldat... så snyggt
här har jag glömt att tacka en person, haha Tack så mycket
Evangeliet
Tycker denna va skit soft, man ville gärna läsa den väl när man va inne i texten. Men den va för kort, man hann aldrig riktigt bli indragen i texten och få fantasin att flöda som nästan hände mig, och det händer inte ofta :)
"problem är för amatörer, SMN ta över!"
http://www.myspace.com/smekmittnamn08
Tack så mycket :) aa, jag vet att den blev lite för kort
Evangeliet
Lyssna på cuckamonga. Det enda jag har att tillägga är att det känns fruktansvärt mycket LeSSeN_kiLLe P14 att påstå att man har ett skitliv för att ens föräldrar är skilda. Var glad för de åren ni fick tillsammans istället, jävligt många som inte får ens det.
Såklart jag är glad över den tiden. Det jag har skrivit om är att jag inte har fått så mycket uppmärksamhet i familjen genom åren Lägg märke till raderna: Ville prata med min bror men han hade aldrig tid och sen så passade jag inte in i mammas nya liv säger nästan allt
Evangeliet
Tycker texten är sjukt fin.. skär sig i vissa rim och man hade kunnat köra lite mer rim fokuserat på några ställen utan att ställa till det, inget jag kollat noga på men så jag kände när jag läste.. mycket för kort, hade diggas mer om den var längre.. typ INLEDNING orsaker Avslut då hade jag diggat mycket ;) själv så tycker jag som NuMessiah, känns lite "grin pojke" över texten bara för sånt där, finns värre saker som kan hända men visst.. kärlek är viktigt ;P bra text pz
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
okej, tackar tackar :)
Evangeliet
jävligt bra skrivet! :) props.
Lilla fia pling plong.