I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pojo - Blodstörst

Vår Hiphop - Lyricism

2008-08-06 15:57

Pojo - Blodstörst

Jag patrullerar statuerad som Saddam Hussein när han krakelerar/
Celebrerar när han passerar och hans kropp blir paketerad/
In i det sista, in i en kista frågan är vad vi svenskar ska tycka/
Är vi då schyssta? en gammal klyscha, att döda nån som makt vill knycka/
Är det rätt att döda nån som dödar och skrattar när blodet flödar?/
Jag snackar om bödlar som mördar och straff blir injektion i örat/
Så som lagen skrivs är det fel att ta liv men i denna tid tar stater liv/
Och hatet sprids och skapar krig, är någonsin rätt att ta ett liv?/
Hur vi behandlar folk förvandlar oss och snart kan dom förbanna oss/
Om vi vandrar bort till andra folk och förväntar oss att alla slåss/
Slår vi till först för att vi är störst och att prata är det ingen som törs/
Men om vi gav debatt en chans kanske vi kan släcka all blodstörst/

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-08-06 17:30
Jag hittade två ställen som jag tyckte var aningen krystade eller lite halvdåliga; törst / blodtörst och "att döda nån som makt vill knycka". Första rimmet är inte något att hurra för, och meningen jag tog ut kändes krystad för att få till rimmet.

Förutom dom två undantagen var detta riktigt, riktigt bra! Du har ett fint rimschema och ett bra ordförråd, självklart kan saker bli mycket bättre, men detta är väldans bra, fortsätt såhär! :)

2008-08-07 02:40
Tack för kommentaren, kul att du gillar.

Hela den här textbiten kom som en spontan reaktion då jag på ett annat forum skulle skriva i en cypher och fick ordet "krakelera" att skriva om. Så det va därför som vissa saker är direkt dåliga. Men, det ska va törs och inte törst. Ingen som törs är ju samma sak som ingen som vågar. makt vill knycka kanske borde ersättas av nåt annat.. Kanske "kastat yxan" eller nåt :)

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-08-07 11:58
Riktigt fint text faktiskt, Du har bra ordförråd och är riktigt duktig!

Peace!
 Jag hatar När fula tjejer Checker!