Thorén i Höga poeters Sälsskap - den röda tråden (låttext) En lagomt flummig låttext jag skrev för ett bra tag sen och läste igen nu, säg vad ni tycker :P/Höga poeters sällskap/Vi flyter och rimmar och bryter små pinnarDEN bryr sig om timmar som nyser och svimmarFöljer med strömmen, lever i slummenblundar genom rummen, glömmer drömmenKlåparna hotas av pågar som roparFrågorna hopas som fåglar som dopatsGo with the flow, gå in på whoaRopa ut “do!” som Homer the hoeSöta fåren! var har ni varit?Röda tråden, vart fan har du farit?!Jag har suttit här, i flera timmarMen fan också; allt är inte guld som rimmarKänn dig soft och skit i logikenDu fattar inte ett stoft och jag fattar inte piken Varför köpa två - när man kan dela?Varför ha EN röd tråd – när man kan ha flera?!Höga poeter har hört, att gräs är skadligtMen det kor äter kan inte va så jävla farligtHöga poeter har hört, att levern kan ta skadaJAG SA VI HAR HÖRT! Så sluta tjataHöga poeter leker den lekenAtt den som poffar ikväll vaknar inte sletenHöga poeter vet, leken är sketenÄh fan, ge mig tändarn o skedenDet kan inte va en slump att sex rimmar på kexFör mat e fan bäst efter man har gökatSpeciellt kebab, du ärade maträttBäst efter sex och efter fest, du e fan skönastFan jag har tappat tråden, varenda enMen har nya i garderoben, vänta ska bara hämta en////////////////////////////paus, beatdunk/////////////////////////////////////////////paus, beatdunk/////////////////Åh så fint, farsans gamla tröja blev en låång trådRöd o allt, med en sån hade jag ALDRIG haft rådÅhhh så fin den gamla tröjan eFuck, jag minns inte ens vart låten börjadeTröjan är inte så ullig längre, som de döda fårenMen nu klamrar jag mig fast vid den röda trådenHörni pojkar, när fan börjar festen?Vad menar du, är det redan dags för reffen?Höga poeter har hört, att gräs är skadligtMen det kor äter kan inte va så jävla farligtHöga poeter har hört, att levern kan ta skadaJAG SA VI HAR HÖRT! Så sluta tjataHöga poeter leker den lekenAtt den som poffar ikväll vaknar inte sletenHöga poeter vet, leken är sketenÄh fan, ge mig tändarn o skedenGrundskolan var kul, för jag var väldigt häftigVarje dag gjorde jag fällor av häftstiftMen efter ett tag så ledsnade alla mina vännerSå sånt gör jag inte längre…Jag gör andra grejer, som att ta på tjejerGår o klämmer, går o freestyle-kännerMen nu är inga av mina vänner tjejerSå sånt gör jag inte längre…Jag försöker ändra mig, försöker bli bättreMen så hör jag Petter, o det e väl fett menDen gamla räven, fan åldras han inte?Detta måste ju vart hans åttionde vinter!HPS respekterar ingen hemsk dumbomThorén och Kilo representerar svensk ungdomNu är det slut på tredje och sista versenGott folk, man kanske skulle ta o tänka på reffenHöga poeter har hört, att gräs är skadligtMen det kor äter kan inte va så jävla farligtHöga poeter har hört, att levern kan ta skadaJAG SA VI HAR HÖRT! Så sluta tjataHöga poeter leker den lekenAtt den som poffar ikväll vaknar inte sletenHöga poeter vet, leken är sketenÄh fan, ge mig tändarn o skeden