Qruu - 26/100
Vissa kan bara skriva när de mår dåligt Jag kan förvisso skriva vissa saker endast då jag mår som sämst Då jag gråter mest Men något lämnar alltid pennan Vad det blir är fast i känslan Men känslofylld är jag dygnet runt, 24/7 Och det jag bär inombords är redo att bryta ut Får minst en influens genom varje inandning Håller andan, blocket fattas Och jag andas ut en diktsamling Orden följer med mig, vart än tanken ilar Det säger sig självt att det r en fördelaktig sida Som att alltid ha nåt i reserv Att oavsett vilken takt som kommer på kunna droppa en vers Skribenten själv får inte säga att han är en tung poet Men hur allting än är upp och ner kan det inte undgå er Har skrivit så många texter att jag knappt kommer ihåg den Tack igen, till alla jag har tackat under åren På sätt och vis skulle jag vilja skänka den respekten Till alla ambitiösa, avskräckande exempel Om du gillar det jag skrivit mer seriöst än just detta här Så … mer poesi för en bättre värld Har ingen lust att flyta med den nya strömmen, Så äckligt temporär Och skriften som fysisk bok, är mig ännu väldigt kär Se just det här som att jag tycker det är ganska så sunt Att bara stanna en stund Inte ramla omkull… Verkar va den enda bra här Som inte tycker skiten står i tacksamhetsskuld
Lyckas jag bara samla mitt mod – Så kan jag slå er Och vill jag få mitt namn på en bok – Då ska jag få det
Bevittna!
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|