I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

App - Knallpulver & Hålspets

Vår Hiphop - Lyricism

2008-07-11 18:42

App - Knallpulver & Hålspets

Jag tänker aldrig växa upp, den fula ankungen i floden
kommer alltid ränna runt och skjuta knallpulverpistoler
Farlig som Kim Bauer med en Sig Sauer stor som Litauen
splittrar fler familjer på fem minuter än Die Mauer
"Inspiration?" tar på tänkarmössan och viker brättet
samtidigt som jag återspelar slutscenen från Heat med Hessel
detektiver som representerar det rätta viset att skriva texter
svänger ut tjänstebilen i vänsterfilen, kör om och bromsar
så däcken skriker, och tömmer magasinen i sina desert eagles
enligt kodex skjuta i trakter som tar liv till ände
få dig att vågrätt stupa i backen med en hålspetskula i nacken
Jag har spetskompetens som skickliga knivkast
medans du är skitkass som hanut och dmat
när ni skriver galna lines är eran stora hemlis
att det var bara bait från Johan Hellqvist
håll er till er sfär av smicker och kärleksdikter
för alla vet vart ni kommer sluta...jävla fittor
i dantes åttonde cirkel, i andra diket
efter att jag såg er recitera dansbanskivor
och gav era karriärer en knuff...rakt ut i statstrafiken

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-07-11 18:45
"splittrar fler familjer på fem minuter än Die Mauer"

ahahahaha

2008-07-11 19:39

Soft!

I helhet, du skriver på ett speciellt sätt, fortsätt med det.

be the change

2008-07-11 19:54
haha, nice :)

feta rim rakt igenom, och fortfarande underhållande innehåll, riktigt fett! :D

Jag tänker aldrig växa upp, den fula ankungen i floden
kommer alltid ränna runt och skjuta knallpulverpistoler
Farlig som Kim Bauer med en Sig Sauer stor som Litauen

- Grymt stycke, gillade rimmen i första barsen också!

2008-07-11 20:02
Mycket underhållande. Diggar din attityd mycket.
mitt i rökiga diskussioner där lever jag
den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam
- Organism 12

2008-07-11 22:23
riktigt fett app hype app hype

2008-07-11 23:54
Tungt som vanligt app. =) Rimmen, humorn osv finns där.. Bara att läsa och njuta, vad ska man säga...

2008-07-12 00:05
grymt;)
---------Reklamplats---------

2008-07-12 14:06
UPPIN THIS!

n´ I know u real headz r feelin´ it!!!

2008-07-12 18:14
raymo aka bazookajoe?:oo
be the change

2008-07-13 03:54
OMG STOP THA HATIN YO KNIOW AM THA KING BLABLABLA upp-a-la bazooka

2008-07-13 15:43
vad var det där för ful diss som du skriver bakom ens rygg? vad är du? 13år eller nyfödd som hatar så mycket eller är du bara mentalt efterbliven? Finns då fan många som är sämre än mig och hanut, oj.. förlåt.. Är inte "bra" ännu som du är, men visst.. Har inte skrivit lika länge som dig ännu! Du är 22 eller nått va? Har 5år på mig för att bli bättre än dig, tror inte det blir så svårt :)

vad har jag gjort dig dude?, vem fan orkar hata på internet som du gör, fyfan.. Önskar att jag hade fått se dig i verkligheten så man får se hur du ser ut, verkar ju som du är mobbad sen tidigare så du måste mobba tillbaka för dom du får kritik av.. shiiiaat, jävla TÖNT!

sväva i framtiden grabben..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2008-07-13 15:54
Här var det någon med sand i vaginan

2008-07-14 12:04
Ja inte vet jag direkt om du ska säga nånting om det när du går och lägger in en diss utan nån slags förvarning/frågan utan att det var en battle.. Thats lame

Så om det är nån här som har fitta så är det nog du.
Lätt att skriva sånt, men i verkliga livet är det inte alltid bra och roligt.

Sen skriver du sådär, som att du är senil och inte fattar vad det handlar om, stå upp för saken och förklara varför i hellvete du skrev sådär? Har lust att spotta dig i ansiktet bara för din äckliga attityd, skiter i om du dissar och har sagt det åt mig. Men att bara göra det är fan inget annat än lamt..

men whatever, du slutade med dmat, som inte ens rimmade på knivkast. Kanske i ditt uttal, men inte som tänkt.. Så, enough said.. Gå och ta piller så du får upp kuken nu, så kanske du inte mår så dåligt efteråt..

2008-07-14 12:12
Hahaha dmat ta det lugnt? Varför ens bry dig.. Var ju menat som ett taskigt skämt typ. Men nej, du kmr aldrig upp till App:s nivå ändå. =D

2008-07-14 12:22
Kanske du är bra på att hålla dig lugn av påhopp så som kvinnor, men jag hatar folk som håller på sådär.. Vem bryr sig vad det var menat, vill veta varför han skrev det.. Yeye App är bra vem förnekar det. Jag har fortfarande 3års svenska kvar, 5år på mig överhuvudtaget.. Man får se hur det går eller om det inte går, thats shit the same.

Fortfarande, att prata på internet är lätt.. hur "gangster" du än är här på whoa med ditt snack om våld och blabla... lättare sagt än gjort, lättare sagt än gjort.....

Sätt dig på toastolen och dumpa dissen när den inte ens rimmar ;P du som alltid klagar på andra kanske inte ska göra samma misstag? :O

2008-07-14 12:35
Alltså App kalla dig "skitkass". Inte så att han påstod att han ska hemsöka dig och slå in dina knäskålar. Så det är väl knappast något som har att göra med att han leker tuff direkt.

Klart som fan att jag inte börjar gråta om någon kallar mig för dålig.. Det är ju inte direkt något personligt påhopp som man ska bli förstörd över. Det är bara en åsikt liksom.

2008-07-14 12:38
vill veta varför han skrev det

Därför att han stör sig på er och erat konstanta bitande, vilket framgår rätt tydligt i texten. Som tack för att jag svarade tycker jag nu att du kan svara på några av mina frågor;

1. Exakt vad är det som får dig att tro att App inte skulle kalla dig precis lika mycket skitkass i verkligheten? Har du sett nån bild på honom som visar att han är 1.47 lång? Har du pratat med någon som känner honom i verkligheten som säger att han är världens svagaste tönt? Nej jag trodde inte det. Och att börja snacka om att backa upp saker när man är 17 och ser ut som du det är bara NEJ NEJ. Du är inte direkt skräckinjagande.

2. Tror du att det är så det funkar rent generellt, att folk säger till varandra att "nu jevvlar e de beeff!!!"R"#O" innan dom släpper låtar/texter med dissar? Jesus... Tror du t.r ringde fronda innan han släppte "stänger de" för att höra om det var okej? Tror du leo gjorde det innan mbma släppte "det var vi hela tiden"?

2008-07-15 11:29
Jeppehehe, jag började inte gråta över att han säger att jag var dålig, om du läser noga så ser du det;P

Raymo

1. Aldrig sett han i verkligheten, men oftast dom som hatar på internet och klankar ner på andra brukar oftast vara dom som är minst utanför dörren.. säg inte att det inte är sant för då har du en vägg framför ögonen;P - Han är 20 nått iaf, och sådär omogen.. bor hos mamma skriker det över hela whoa.. : )
Och har du sett mig i verkligheten? och inte bara på min bild på presen som är 8-9månader gammal?

2. Nej, men varför vill han skapa "nät beef" mot mig när jag aldrig sagt ett skit åt han? utan att det han skriver är bra? huh?.. Han får tycka vad han vill om hur jag skriver, aldrig sagt att jag är bättre än han eller nått, dock sagt att han måste ha pms hur han skriver åt alla här, bitchig attityd osv och det var inte ens på min egen text;P..

Och nej, tror jag verkligen inte men tror inte det började såhär heller bara "dMAT och HaNuT skrev atT jag har problem med min attityd" nu måste jag dissa dom i min text? eller vad tror du?.. väldigt omoget i mina ögon iaf.

skrev faktiskt - fuck nät beefs ta det till gatan istället, för det är så jävla töntigt att ens dissa nån seriöst, allt på battle & Cypher är oseriöst ingen är allvarlig och blir sur, men han måste skriva ut på lyricism i hans seriösa text, wtf.. Man tar ut sina aggressioner utanför datorn och inte på datorn så är det.. annars är man enbart bara en internet bråkare.. Sen får ni ha eran åsikt om det, men det är oftast så det brukar låta när det inte gäller nån man "känner" :)

2008-07-15 12:16
Okej, med risk för att ett par inlägg blir borttagna får jag väl försöka ända diskussionen snabbast möjligt;

1. Vad du 'tror' eller 'gissar' om mig är tämligen irrelevant och får dig att framstå som en ganska infantil typ.

2. Om du läser dom tre barsen som är riktade åt bland annat erat håll, då ni representerar äckliga bitare i detta fall, så borde du förstå vad det handlar om.

2008-07-15 13:27
varför vill han skapa "nät beef" mot mig

Alltså, allting du skriver formligen skriker "JAG ÄREN TÖNT SOM TAR MIG SJÄLV PÅ ALLDELES FÖR STORT ALLVAR". App ogillar det faktum att ni på ett internetforum sitter och snor delar av andra människors texter och kallar dom era egna, och nämde det i en text på samma forum... Hur i helvete får du det till något som "borde tas till gatan"? HAhahaha, skaffa perspektiv på tillvaron lillen. Ovanpå det så undrar jag hur du får detta till en text som är så jävla mycket seriösare än B&C. Den har inget egentligt sammanhang, och är ett hopplock av en del punchlines, en del gammalt material och en del filler, dessutom handlar de flesta av raderna om att döda människor...

2008-07-15 15:31
App

1. Helt sant helt sant ;P

2. Den raden jag tog från organism12, skrev jag också en helt utförlig kommentar om det :) så varsågod att läsa det nästa gång.. Aldrig snott mer än dom raderna, och jag har en kommentar på varför.. så, läs den om du tyckte det var så jobbigt :), kan skriva igen varför.. skrev före första 6 bars och trodde det var 8.. så där har du en ledtråd.

Raymo

Jag har som jag skrev ovanför, aldrig snott mer än dom två barsen han troligtvist menar, och jag hade en kommentar på varför det blev som det blev.. kan skriva det igen om ni vill veta?
Kallade det inte min egen, jag skrev det också..

Texten är seriös eller hur? Oftast börjar folk att göra så, skriver typ om samhället sen slutar man med "blabla är en jävla fitta" för ett förslag, så vad är det du menar? Sen blir det mer "dissar"..

Borde tas till gatan är hans jävla aggressioner och påhopp om du fortfarande inte fattat det, 21 år och kan inte läsa mellan raderna och du kallar mig lillen? fan skriv utförligt om du ska sitta och disskutera och inte bara massa jävla trams. shit

2008-07-15 15:40
Borde tas till gatan är hans jävla aggressioner och påhopp om du fortfarande inte fattat det

KLART SOM FAN JAG FATTAT DET, VAD JAG SÄGER ÄR ATT DET ÄR TOTALT JÄVLA OLOGISKT ATT AGGRESSIONER SOM UPPSTÅR PÅ GRUND AV SAKER PÅ INTERNET SKA LEVAS UT PÅ GATAN, FATTAR DU???????

Jävlarrrrrrrrrrr...

Och ja, texten är asseriös, därför att App går ALLTID runt med en Sig-Saur stor som Litauen och skjuter folk i nacken med dumdumkulor... Eller?

2008-07-15 16:36
Shit...

Hans aggressioner mot andras texter och kritik uppstår inte på internet, det är han själv som har dom i grunden.. Fan kan du ingenting om psykologi? Säg det om det är ologiskt din patetiska caps lockare..

Där tog du väll inte lite i med storntårna och var inte lite dåligt trög om fattningen av seriös text? Den fick dig inte att framstå som liiiiite trög.

2008-07-15 17:33
hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, mannen som sitter och pratar om att ta saker till gatan börjar dra in psykologi, that makes sense!!!

Då omformulerar vi för att göra dig gladare;
DET ÄR TOTALT JÄVLA OLOGISKT ATT AGGRESSIONER i Apps hjärna med utlösande faktorer på internet SKA LEVAS UT PÅ GATAN.

Problemet med ditt påstående att jag är liiiiite trög är att du ju följdaktligen måste vara ett jävla vårdpaket med trasig hjärnprotes eftersom till och med jag som är liiiiite trög ser hur djävulskt ologiska, infantila och ogenomtänkta alla grejer du skriver är.

Förutom det jag redan påpekat så saknar jag fortfarande några argument för vad som gör denna texten "mer seriös" än alla de cyphers och dissar som publiceras i B&C, och anledningen till att jag saknar dom är för att dom inte finns, du hittade på dom, precis som du sitter och hittar på massa låtsasfaktan hela tiden, som att App blir aggressiv när han får kritik till exempel, eller att folk som "hatar" på internet skulle vara småväxta... ahahhaha, du ser så djävulskt löjlig ut.

Fortsättningsvis så kan jag ju innan du börjar kasta fler termer som "internet hatare" och dylikt kring dig förklara att jag är äldre än dig, längre än dig, tyngre än dig och har slagit fler människor på käften än vad du har. Försök inte ens.

2008-07-15 20:03
Raymo, ja hade du haft lite IQ hade du nog kunnat räkna ut att aggressioner kommer fan inte ifrån att man tycker nåns jävla text är dålig.

Snacka om att måsta flippa ur grabben, fan är problemet? Skriv som en normal person och sluta överdriva eller så drar jag mig ur direkt, fan det står P21, skärp till dig. Kan tro jag skriver med en "vettig" pmsig 13åring.. dvs en dålig sak för en 21 åring.

Man tar inte ut sina jävla aggressioner på internet på någon annan person VAD FAN är det med det du inte förstår? Sina jävla problem utlöser man fan inte via internet, man tar ut det till verkliga livet. "Ta det till gatan" använder jag som ett jävla ord för att gå utanför huset just nu, fan kan fast vara en jävla psykolog eller mot en person som är värd det UTE PÅ GATAN. Som jag sa tidigare kan du fan inte läsa mellan raderna och förstå begrepp som min lilla syrra hade kunnat tyda..

Och fan snackar du om där på din andra grejj? förstår fan inte ens vad du menar, för jag har inte skrivit något sånt överhuvudtaget..
Man skriver en diss i BATTLE & CYHPER.. man smyger inte runt det på en jävla lyricism text.. Folk som hatar på internet, och småväxta? fan snackar du om... SA mindre i den yttre världen, inte lika uppkäftig och sånt, "SE MINDRE UT".. Shit vad du bevisar att du inte kan tyda ord på ett annat sätt än att skriva det rakt ut med världens bästa formulering..

Fan snackar du om? Slagit mer personer på keften än du har HAHAHAH du kan ju försöka ens komma upp med det även hur jävla gammal du är, hahah.. Åh, där sjönk du till lika låg nivå som du rankar mig till.. Äldre, ja.. Hur lång är du då? 1.87 här, väger 74-78, verkar bero på vågen överallt.. Vikten, reducerar jag allt ditt fläsk på... bara så du vet, så du lär ju ligga på runt 40 om du väger mycket mer än mig :)

Internet hatare, oftast sånna jävlar som är totalt misslyckade i den sociala världen och söker ny identitet via internet, förneka det fan inte.. För hade det inte varit App det var talan om hade du fan inte gjort annat än hålla med. Men det där orkar jag inte ens

Tycker faktiskt du ser jävligt löjlig ut också.. pga

1. Du sitter och skriver "hahahhaahhahahaha, blabla" och försöker förnedra mig i en jävla disskution.. väx fan upp och bevisa att du är 21, för du behöver inte ens vara det. Vem som hellst kan välja ålder här. Så börja med att bevisa det genom att kunna disskutera normalt förfan, det lär man sig sen 15års ålder.

Drar mig troligtvist ur denna konversation om du inte ger ett vettigt svar och slutar sjunka till 13åringarnas nivå : O

ha det

2008-07-15 20:38
stå upp för saken och förklara varför i hellvete du skrev sådär? Har lust att spotta dig i ansiktet (...) prata på internet är lätt.. hur "gangster" du än är här på whoa med ditt snack om våld och blabla (...) fuck nät beefs ta det till gatan istället

Aa precis, du snackar om att du tycker att han ska gå till en psykolog, självklart.

jag har inte skrivit något sånt överhuvudtaget.

Nähä? "allt på battle & Cypher är oseriöst ingen är allvarlig och blir sur, men han måste skriva ut på lyricism i hans seriösa text"...

Man skriver en diss i BATTLE & CYHPER

Jaha så för att tre av tjugo rader i denna texten var riktade till befintliga personer så var det helt plötsligt inte längre en text, utan det blev på något sätt förvandlat till en battle eller en cypher?

väx fan upp och bevisa att du är 21

Haha, och varför skulle jag vilja bevisa det? Är inte precis så att går runt och oroar mig över vad sjuttonåringar på whoa tror om mig

du kan ju försöka ens komma upp med det även hur jävla gammal du är

Hahaha jag har fan inte ens några kommentarer. Humor på hög nivå.

Och om jag hade "flippat ur" som du påstår, hade jag varit på väg till umeå nu och inte suttit här...

2008-07-17 01:23

Tyngsta raden på länge!
hittade pennan och pappret, blev snabbt förälskad
tror inte på bibeln, det är bläcket som är frälsat

2008-07-17 18:00
eftersom DMat verkar ha en åldersfixering kan jag nog hoppa in och vara en nuetral konterpart.

DMat, du är way off man. App har dissat dig pga att du baitar. Och inte själv inser vad som är fel med det. Enda anledningen till varför han har ens sagt ngt negativt i din riktning. Har inget med att ngn har "kritiserat" App's texter. Så sluta säga det. Det är helt ovettigt. Denna text är en uppenbar våldsironisering. Dessa brukar skrivas med självdistans och humor. Vilket jag tycker lyser igenom på App's texter oftast. Orkar inte älta just detta mer men vill också säga att ifall du inte kan verbalt ta hand om dina problem utan måste ta ut allt till gatan och slå ner varann eller kramas eller kasta pogs(whatever ni vill göra) så tycker jag det är väldigt synd då att kunna föra sig verbalt är en väldigt viktig del av livet, och en rätt viktig del av Rappandet. Vilket du gav tecken på att du vill bli bra på... Thus kanske öva på det? Baita aldrig och du ska aldrig sitta och försvara baitning. Finns _ALDRIG_ en bra ursäkt att baita. Aldrig. Baitar man så får man ta konsekvenserna.

Uh, a ni fattar hoppas jag.

2008-07-17 19:01
App har jag sårat dina känslor? Men tack för jag får gratis reklam genom dig!
Skitsnack biter inte på mig älskling<3

2008-07-17 20:18
Haha, fan vilken wack tråd...

medans du är skitkass som hanut och dmat
när ni skriver galna lines är eran stora hemlis
att det var bara bait från Johan Hellqvist

- Tycker dom var fetast.

2008-07-17 21:57
HAHAHA! Aa jag också! Riktigt feta rader dirty_flowertry! hm, vad var de.. aa just de, kompis..?

2008-07-17 22:09
Hanut, varför skulle det INTE vara feta rader? De sitter ju klockrent.. Kila iväg och skriv på dina texter utan vettiga rim istället.