Robie - Du var min diamant
(Vers1) Det känns konstigt, det gör galet ont men trotts det är kinden torr & glaset tomt hade jag agerat som för två år sen så hade jag dränkt min sorg i alkoholen
Jag fattar ingenting? jag som bar din ring jag var lojal & som tack för det tar du mitt liv du var min vän min flickvän min kvinna & gudinna det var du som hjälpte mig hitta ut ur dimman
När allting årdnat upp sig när livet står på topp vänder man ryggen till då får man kniven i sin kropp du puttade till bordet så att korthuset rasade jag älskar dig fortfarande!
Allt jag har är en son & ett brustet hjärta om du älskat mig hade det här aldrig kunnat hända du var mitt allt! jag var lyckligast i världen men bilden jag målar upp ger mig rysningar i själen!!
(Vers2) Du var min vägledare, min brinnande fackla du släppte mig fri & lät vindarna dansa! jag hade inga planer på att släppa greppet men det blev som det blev & vi kämpade länge
Jag håller lågan vid liv ett tag till.. jag skulle kunna bära dig med brutna ben ett par mil! jag skulle kunna korsa atlanten & bestiga alla berg för att få hålla dig i handen!
Jag står kvar här med svåra sår men det kanske var det bästa för oss båda två? medans gårdagen seglar bort i stormen! kan jag se mårgondagen spegla sig i horrisonten
Jag vill sitta hoss dig tills du har somnat smeka din kind en gång pussa dig godnatt! men nej! du har en annan man.. lågan har slocknat & jag andas knappt!
(Reff) Vi har båda älskat & svikit när vi dansat på bordet du var min diamant, vackrast på jorden!
Jag är väl medveten om att jag kan ha en massa stavfel & det ber jag om ursäkt för! Hoppas folk läser igenom texten & skriver en rad i tråden:) Satt öppe i natt skrev detta
MVH Robie
Vi skålar för att förlåta & dricker för att komma ihåg !
|