DMA't - Minnet som jag kommer vilja glömma
Jag har klätt upp mig i kostym för att få dig kladdat med gele för du ska lägga märke till håret I hopp om att jag kan göra nått för att du ska stanna köper choklad åt dig då när jag ska o handla Jag hade tänkt att överraska dig med fluga och blommer dom vissnar till när folket inte tror mej Jag ringer på din dörr och hoppas på vapenvila klockan tickar tills timvisaren börjar filas Jag tittar snett och ser att vinden börjar vända sig regnet knackar på axlarna och värmen slutar brännas Sneglar på dörren en gång sen vänder jag mig hem mina tankar stryps av en rem och minnen kommer i kläm Har jag tappat nått i förgäves likaså min flickvän? kan man spåra hon från sateliter eller en antenn?
Har jag slagit huvudet på stenen när jag gick ut? behandlades jag inte på en akut förut? Frågor utan svar kommer när jag går i cirklar igen ser blickar av det förflutna men benen vinklar sig Jag går hem till mamma som förklarar för mig hon visar att Sofie har flyttat tillbaks till sig Jag förundras av att minnet kommer tillbaka då kommer ihåg allting nu, det stora och det små Försöker ringa och skärper rösten för att hon ska höra kommer fram men hon vägrar he mobilen intill sitt öra Ber till gud och ber till jesus men glömde psalm fem och dagen efter står jag utanför ditt gamla hem igen Och historien upprepar sig varje kväll, tills jag står bakom en cell för trakasserier
Den här är baserad på att min flickvän kommer flytta tillbaks, och jag har svårt att tänka mig det:)
Kommentera gärna!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|