Qruu - 10/100
(…galenskap är vardagsmat i västerlandet Den känslokalle trampar på den omtänksamme)
”Min kind smakar salt” Det är bitter och kallt När jag står där på gränsen till att mista mitt allt Men nu finns det en chans märkte jag så jag tog den Har levt vad jag pratar om så ta mig på orden Mer än nog med problem hos en person som jag älskar Mer ångest hos mig än vad jag kommer bekänna Men jag håller i pennan, en ren terapi Min lyrik på musik det är så meditativt Blir fri från all skit min frid kommer snart Skiter i om de kalt i den tid som är kvar Vill ändå leva i fred; alltid förmedla till er: Ta tag era i problem innan det är försent Det är det kanske redan, har gått för långt Är botten nådd, räck upp en hand och håll mitt hopp Fast fina stämmor sjöng upp skällsord i kör Satans änglar, under ett till självmordsförsök Så finns det någonstans någonting gott innerst inne Även den omtänksamme visar upp sitt mittenfinger.
(…aaaj… tänk att man kunde vara så blind I efterhand så svårt att byta smak på sin kind)
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|