Qruu - 6/100
Gripen av det konstiga med stunden Skakar långsamt på huvvet Jag håller mig för munnen Förstår att man ofta har fel när man tror att man vet Hur det ligger till, ligger inte framför oss Bordet är odukat, det ringer i telefonen Och det ringer i öron Så det är inte så att ingen hör nåt Men ingen gör nåt … ”ingenting” förstör oss Man hoppas på oviktiga mål För det är viktigt i livet, just precis så vi får någonting Utan att gå omkring på måfå Ändra riktning, börja gå annorlunda än när man blundar Undrar om ungar undrar varför de inte får vara unga Undrar om unga undrar varför de inte får vara vuxna För vuxna som fruktar Att deras helt jävla egna sandlådsungar Skall bli annorlunda …Och jag håller fortfarande en hand för munnen När jag börjar ventilera Ingen uppfattar allt mummel, men det spelar ingen roll Mina ord är hojtande statister som inte smälter in Blir sämst på film, men är exakt vem dom vill Ta om scenen än gång till Och du gör det förgäves Ge mig rätt att ge mig av till en värld Där vi alla har förändrats, även jag För jag är den jag vill vara, men inte den jag är Överflum, paradoxalt Samhället omformas, justitiesjälvmord Känner mig usel, men självgod Det konstiga med stunden snart någonting försvunnet
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|