Qruu - 3/100
”Är du alternativ? Tight skjorta – check. Smala byxor – check. Palestina sjal – check. Skorna, Converse – check.” -Hört i korridoren.
Och när det nu är som det är…
Det lär gå bra för klädmärket Cheap Monday för att ”det är inne att tänka själv” Så nu är folk alternativa, precis varenda en!
Vad skall man säga om den paradoxen? Tja, jag säger så här, bara för att jag måste: Utan att göra anspråk på insikt eller kunskap om vad som är viktigt Om man tänker själv för att det är inne gör man det inte på riktigt! Fuck dina cheap monday jeans! De gör dig endast till ANTI-alternativ… Milda makter! Trots kärlek för konst och design Dyker jag upp och knockar dig kallt, jag krossar din style Byter modevågor mot stilla vatten För du är så jävla självständig... Att du på eget bevåg bestämmer vilka modeplagg du köper Att du säkert är dum nog att tro på allt på löpen Fan med er... Jag, det ödesdigra läckaget i sminkväskan, raderar er För inte behöver vi väl beklagande fittläppar Och fan igen motherfuckers, ni lipar väl allesammans … ”unika som alla andra”
Okey, jag vet, det är bara så att jag är bitter Skiten är inte viktig, detta är småaktiga brister Så nu slutar jag att hata, lutar mig tillbaka Borde istället skriva texter om det genombrott Som får dig att se ett samband mellan allt avfall och din engångskopp Men du är ju trots allt kung… i ditt legoslott Egostropp, fan varenda en... Shit, jag är ju för patetisk, hatade igen
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|