Caesar - Nu går det utför
Jag sitter här och tänker på livet som nu komma ska Jag håller på att passera en svår passage Jag har mer och många nya ansvar Fast utan ett försvar om jag blir utsatt som ett exemplar Vad? Så klart att jag känner mig sårbar Mor och far kommer ju inte riktigt att finnas kvar De kommer inte att finnas där för att leda mig rätt När jag trampar snett, det har jag nu insett Men vad ska man göra? Inte bli äldre? En koma i 45 år, då kanske allt skulle bli bättre Skulle vara lättare, ligga i koma tills man blir pensionär Vakna upp som 65 år med en hjärna som ett 18 årigt sär Se där, jag har precis hittat mitt svar Måste hitta något med alkohol i och som är drickbart Alla detaljer är oklart, behöver nåt körbart Sno grannens saab och krocka med en jaguar
Det kan hända något allvarligt tänker man som vanligt Fuck it, det är fan för farligt Man drabbas av influensan, sjuk en vecka Ligger deckad och tänker praktik handen borde jag lägga Man jäktar fram ett beslut, ja det är det rätta Ingen aning om vad som kommer hända efter detta Så efter sju dagar borta, går man till praktiken och slår i spiken, jag vill satsa på lyriken Säger hejdå och åker hemåt mot musiken Farsan skriker och morsan sitter ner besviken Man försöker förklara och mamma börjar att förstå Och farsan verkar vilja slå oss båda två Ignorerar far som säger att min framtid är begravd Fuck it, mitt liv kommer fan sluta bra Och vet du vad? om jag börjar känna mig svag Så är självmord inte ett så svårt val!
När alla är i skolan eller på praktik och jag har hoppat av Börjar det bli jobbigt att gå hemma varje veckodag Varje dag är min dags rutin den samma som dagen före Mitt liv går som på ett snöre och utan ett öre, Kan man inte hitta på något roligt att göra Dagen börjar med att dumpa min avföra och kuken ska vidröras Och bara för att en gångs skull röra om i skutan Så runkar man av och börjar spruta på fönsterrutan Hoppa upp, äta frukost, Hämta post och kolla på lost In på msn och hoppas att en vän skolkar igen Reta mig på barbie och ken och sen spela FM Inte fan vet jag, låter det dom en bra vardag? Jag klarar inte av't, det ser man på mitt anlag Känner på mig att jag snart tar mitt sista andetag ...om inte nästa drag får mig att må bra
Kritik tack :D
You keep believing, I'll keep evolving
|