i soljus och månsken
Det började En vacker morgon med solens ljus Jag var bara barnet i sinnet Rädd för att älska Med vetskapen om att man i slutet alltid är ensam
Trodde på kärleken men visste inte vad den var Förstod att det fanns en magisk känsla i det hela Men dåliga erfarenheter och ett allt för svagt hjärta Ihop med rädslan för att älska, ville jag inte veta Vad som innebar att känna denna magiska känslan
Moln som samlar sig Känslor som styr en och får en att välja väg Inte längre lika soligt som i början Jag är inte rädd för att älska Kan vara för att jag inte längre tror på att man i slutet är ensam
Vet inte vart jag ska ta vägen när jag tänker på dig När jag tänker på dig får jag en känsla I magen, i kroppen, som gör det värt att leva Som gör det värt att ta reda på om man verkligen alltid Lämnas helt ensam i baksätet när slutet är nära
Det är slut nu I denna natt mörk som helvetets källor Om det inte vore för månens sken Som just nu lyser upp hela min värld framför ögonen Det var just den kraften som du hade Den magin som i början fick mig att öppna ögonen
Men jag är inte längre barnet Jag har sett hur livet går till, hur människor är Jag är vuxen nog att se mig omkring Och veta exakt vad äkta kärlek är, för mig
Jag vill inte kalla det falskt, när det var sant Däremot jag att kalla det en skatt Och du, du var min skatt I solens ljus och i månens sken Utan dig kommer det alltid att vara natt
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.
http://www.myspace.com/johanawesome
|