I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

U-nderground - Ta och tänk om

Vår Hiphop - Lyricism

   

2008-04-08 20:49

U-nderground - Ta och tänk om

Vers 1

För dig är ditt liv normalt// men jag kämpar för att orka vartenda andetag //
För jag lever med något som nästan ingen vet om// fy fan jag hatar fortfarande dom //
En dag för en tid sen, levde jag precis som du// och jag minns det som att det var igår,

vill ha tillbaka tiden just nu //
Då hade jag inte mått som jag gör, och gjort som jag gör// jag önskar verkligen att ni dör

//
Hur ska en morsa leva med sin sons död?// dom sänker en 19-åring och det verkar vara en lätt

jävla skörd //
Hur kan ni göra såhär?// Och sedan leva vidare och bara stå där? //
Och låtsas som ingenting när snuten tar in er på förhör?// ni bara sitter och nekar att det

var den snubben som vart förstörd //
Men nu vet du att du fick ett hårdare straff// för snuten tycker inte om att höra falskt

jävla skitsnack //

Ref x2
Ta och vakna upp och tänk om// lägg ner skiten och sluta vara som dom //
Ta och vakna upp och tänk om// är du som dom så ta och tänk om //

Vers 2

Efter en tid på kumla så orkar du inte mer// så du börjar röka och skiten faller ner //
Sen när inte haschet ger dig mer// så kommer den tyngre skiten som bara blir mer //
Nu tror du att du är bäst// och lever ditt liv som en fest //
Nu börjar det krisa, cashen dom är slut// så du ordnar ett bankrån men nu blir du haffad av

yttligare en snut //
Denna gång blir det behandlingshem// och du challar på yttligare en vän //
För att du tror att du ska slippa// allt strul med snuten, men du hade fel och nu är det ni

båda som får sitta //
Nu orkar du inte mera så du planerar självmord// du försöker och försöker, men funkar det?

hell no //
Men nu är du död// och på mig går det inte längre någon nöd //

Ref x2
Ta och vakna upp och tänk om// lägg ner skiten och sluta vara som dom //
Ta och vakna upp och tänk om// är du som dom så ta och tänk om //