TjippY - Smärtans barn
TjippY Smärtans barn
Jag stannar upp och ser en grupp gestalter Killarna är några år äldre än mig och håller till på asfalten ”Kolla, där är tönten!” Och sen hörs skratten Jag samlar mitt mod och går förbi dem i natten Men en av killarna spärrar min väg och hånskrattar Jag var bara tolv år, så redan hade tårarna samlas ”Låt mig va”, sa jag tyst och stilla För jag brukade inte ställa till med bråk, istället brukade jag springa De var tio stycken, samlade omkring mig fyllda av illvilja Kände mig mindre än nånsin, rädslan fick mig att må illa Jag ville sticka, men jag var helt omringad Fanns ingen flyktväg nu när jag visat min svaghet genom att grina Jag fick en knuff bakifrån, tappade nästan balansen Kan fortfarande inte fly, för dom lämna inga öppningar i kransen Jag såg då våld som den enda chansen Men jag kommer aldrig glömma smärtan jag kände den natten
Jag är trött på att behandlas som skit Jag vill inte längre vara smärtans barn En väg av sorg har tagit mig hit Jag vill inte längre vara smärtans barn En massa våld har styrt mitt liv Jag vill inte längre vara smärtans barn Sorg och hat har följt mina kliv Jag vill inte längre vara smärtans barn
Jag fick en till knuff, och jag var inte beredd Föll ner på marken, klen och skiträdd Vågade inte tänka på vad som skulle hända sen Fick en hård spark i magen, ett slag i tinningen Slagen och sparkarna som följde gjorde mig förlamad för ett tag Och så fort jag trodde att dom slutat, fick jag ett nytt slag Jag tänkte gång på gång ”Snälla, snälla, sluta snart” Till slut sprang dom skrattandes iväg, men jag låg kvar Ända sen den dan, har jag varit förändrad Frågan är hur allt hade vart, om jag bara hade kämpat Och inte visat mig svag, en blyg och different stämma Om jag inte kunde gå av, lättare än en fucking blyertspenna Om jag visat vart jag hörde hemma, om folk inte missförstått Denna killen som hela tiden får piss för nåt Jag vill minnas min lyckliga barndom, men inte fan minns jag nåt Så förlåt för att jag finns, förlåt
Jag är trött på att behandlas som skit Jag vill inte längre vara smärtans barn En väg av sorg har tagit mig hit Jag vill inte längre vara smärtans barn En massa våld har styrt mitt liv Jag vill inte längre vara smärtans barn Sorg och hat har följt mina kliv Jag vill inte längre vara smärtans barn
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|