I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Röda Ögon - Vaknar du på morgonen och.......

Vår Hiphop - Lyricism

2008-04-08 03:58

Röda Ögon - Vaknar du på morgonen och.......

vaknar du på morgonen känner du är trött på allt shit/
ta fram en rissla och börja baka på en fet spliff/
att ständigt vara stukad hör till min vardag/
så passa dej snart kommer jag till din stad/
helt utan bakslag med röda ögon går jag runt/
snackar strunt skiter i allt som känns tungt/
så passa dig jag är beväpnad & drogliberal/
klassas som värsting knockar med mitt första slag/
du kan komma hit & hota mig med ditt lilla gäng/
jävla fjortis du vill knulla med mig för jag är känd/
medans sagget rinner ur mungipan på dig/(snälla kan du svälja)
ligger du och funderar på vad är nästa sak som kommer hända/
innan du vet ordet av har du en pistol i din mun/
ångrar du va dum men du är död om en stund/
så det är chill låt oss bara softa ner/
rullar en ny och blossa lite mer/

en liten natt text, kommentera nu också whoa. peace

ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur
ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur
haha man kunde kopiera & klistra skiten :P
Producent

2008-04-08 04:33
Okej, jag blev grymt förvånad när jag läste detta...

...För dom tre första raderna gav mig en falsk bild om att resten av texten skulle vara en "jag vill sluta punda men kan inte"-text. Men sen när det visade sig vara en "jag munknullar dig och leker gangster"-text blev jag besviken. För ialf jag vill inte läsa om varken sagge eller spliffar.

Vad som är negativt med den här texten är enligt mig själva grejen, varför skriva om att man röker på och munknullar någon? Om du lyckats få in någon form av wordplay eller punchline hade jag visserligen med stor säkerhet tyckt något annat, då det med stor säkerhet hade varit roligt att läsa då.

Vad som är positivt med den här texten är att den ändå är bättre än mer än 50% av vad som droppas i det här forumet, varesig den var snabbskriven eller ej.

Men vad du borde tänka på är skriva någonting som i första hand hänger ihop. Nu var det här visserligen bara en snabbskriven bajssession, men ändå. Du kan nog träna lite på rimmen, försök att trycka in någon rolig wordplay eller punchline lite här och där också!

Du charmade tyvärr inte mig med den här :(

Fortsätt skriv!
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2008-04-08 04:38
Användaren är inloggad Jotohananen P17  Tack för den utförliga kritiken, självklart tar jag åt mig och ska ändra på det, men jag hittade dom 4 första raderna liggandes på datorn och bara började skriva :P detta blev resultatet av 5-10minuters skrivande :P men thankz, whoa upp nu
ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>haha man kunde kopiera & klistra skiten :P

2008-04-08 09:47
upp whoa

uppish
ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>haha man kunde kopiera & klistra skiten :P

2008-04-08 23:38
uppp

one hit wonder? naj precis :P

2008-04-09 07:34
det ser bra ut :D keep it up ;)
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito

2008-04-11 10:04
thankz bro, whoa mer? kom igen nu! gärna utförlig kritik, vad jag kan göra annorlunda samt vad jag kan göra annorlunda!

2008-04-11 10:11
Öva på rimmen och innehållet! Jag tycker, som Jotohanenen sa, att det spårade ur lite grann. Men fortsätt skriv! Shu
It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2008-04-11 10:13
aiight, tänk också på att den är skriven på 5-10minuter klockan 3 på natten hehe :P peace

2008-04-11 12:30
Man spelar väl ingen roll när den är skriven??...När man skriver så är de ju bara bevis på att man skäms över att ingen tycker den är bra??...och om man själv inte tycker det blir bra behöver man jui inte lägga upp det
Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu

2008-04-11 12:32
jag skrev inte att dom behöver ha överseende eller? jag sa bara att jag skrev den då, va ganska trött. och jag tycker själv att den blev ganska bra, men rimmen va inte över styva. men kommentera gärna texten nästa gång. peace

2008-04-11 14:02
Kommentera texten...Tycker den va riktigt dålig
Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu

2008-04-11 14:46
okej. tack för din åsikt.

2008-04-12 22:11
och längst upp på siden igen :) peace

2008-04-14 10:48
yup! längst upp på sidan IGEN, kom igen nu whoa skriv lite.

2008-04-15 11:14
klart som fan att den inte blir komplex om du skriver den på mindre än 5-10 min... viserliggen ser jag att du kan skriva texter men vart är poängen i texten?
Tänk på att lägga ner mer tid på dina texter så ska du se att dom blir mer fylligare än denna..  pZ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-15 14:14
thankz _brainless, kom igen nu whoa!