Fleshbuck - Bättring sker
Jag sitter och skriver för att berätta för folk Hur jag känner inombords, varför jag tänder min holk
Det hela började för snart sjutton år sen Livet lekte som man, man var ju ung och proper Inga problem, shit vart tog barndomen vägen När ett skrapsår var den värsta skadan i världen Nu har man ärr i själen efter åren som gått Det känns som en UZI har skjutit massa hål i min kropp Massor av tomrum, som vill och måste fyllas ut När är det för sent? Jag kanske måste skynda nu Innan hålen inom mig växer igen för alltid Men vissa säger till mig, vinden vänder aldrig
Visst, vi grabbar brukar softa ibland Men är det bara för du bruna som hålls i min hand En del utnyttjar medans andra är äkta Det jag skriver nu borde lära alla en läxa
Problemen kom i sexan då jag började klottra Jag upptäcktes ganska snabbt, mamma försökte att stoppa Det var för sent, jag blev småkriminell Börja baxa saker från Pekås vid mitt hem Senare övergick det till att sno vad man än fick Det resulterade i att jag fick upp smaken för spliff Rökte bort mina pengar, men jag log framför mamma Och log oskyldigt även när jag stod framför pappa
Jag har bättrat mig nu, kanske skadar ibland Men istället för att möta hat, får du nu skaka min hand
Softa!
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
|