Mpee - Gamla minnen försvinner
Hej whoa, vaknade inatt och var j*vligt skrivsugen tog tag i block med penna och började skriva ner, alla tankar i huvudet. Texten är långt ifrån genomarbetad men är ändå rätt nöjd. Det här är den första fulla texten som jag visar någon annan än mig själv och söker konstruktiv kritik, tack. ---------------------------------------------------------- (Vers 1) Vart har du tagit vägen, vi pratade om allt// Sen förändrades ditt liv och vi möttes inte alls// Saknar gamla tiden, tiden med dig// Att bara känna trygghet att inte bry sig// om några problem, om vad alla andra tyckte// om stora incidenter eller om den nedtryckte// Jag kan knappt tro detta är sant?// dög jag bara som vän medans ni älskade varann//
(Refr.) Vad hände med dig? Du bara försvann// Du gav upp allting, bröt alla våra band// Det var jag som presenterade honom för dig// Min vän fick träffa en mycket vacker tjej// och jag trodde våran vänskap var stark och brann// men med tiden rann det hela ut i sand//
(Vers 2) När vi ses idag är det på ett annat vis Du tar ett avstånd, inga känslor ges// men en rädsla lyser igenom ditt hårda skal// var inte rädd, jag vet att du tänker tillbaks// på stunderna med oss, det va bara vi tre// Det kändes så perfekt, att det kunde gå så sne// Vi levde i nuet, tiden stod still// livet lekte, vi tog allting chill//
(Stick) Nu har du återigen funnit hans famn// men vad har jag vunnnit? står här ensam lämnad kvar// Saknaden är stor och jag tänker tillbaks// på tiderna med er då vi hade något stort Och jag funderar på;
Refr.
Outro Livet rullar på och jag börjar sakta inse// att minnerna vi har ej vill återses,// men hoppet kommer alltid att finnas kvar// för jag kan inte bara mista alla gamla dar// och när du väl tagit steget iland// står jag här och väntar på att få greppa din hand// ----------------------------------------- Alla tips uppskattas.
Mvh Måns P
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mej
|