TjippY feat. JMan & Falken - Röd tråd (Flumlåt)
TjippY feat. JMan & Falken Röd tråd
Får får får får får-får får inte får Får får får får får-får får lamm
Jag vaknade en morgon och var hungrig som fan Sen märkte jag att jag somnat på soffan Och att det inte var morgon trots allt Sen kom jag på att jag bara somnat på låtsas
Jag snubblar fram genom efterblivna kycklingben Bland blodiga näsor och söderklivna nyckelben Lackar ur på grund av en sönderkluven cykeldel Jag skriker ut min ilska på dessa irriterande cykelfel
Jag skriver en text utan mening, med fint flyt Kör på, texten har stabilt skryt Medveten om att proffs inte kör på freebeats Och skrytiga sånger är enligt många skittrist
Så här har ni en glad sång, helt utan IQ Som smyger in till dig, som en elittjuv (Welcome to earth, we are humbled to greet you) Ja du Tjippan, det där var ju skitkul
Vi är lika klara som nätter gjorda för att stjärnskåda Raderna flyter som smält socker i din stjärtskåra Om vi får folk emot oss, spetsar vi dom på träpålar Serverar våra texter i juvelbesatta träskålar
Texten är lika värdelös som en osynlig ridå Men vi biter ihop, yes, ändå kör vi på Jag har satt på repeat på samma CD-spår Och det blir lika tjatigt som The Sims 2
Jag skriver snabbt som fan, för jag är fett med på pappret Du borde rappa i takt, man, du är fett keff på rappen Visst kan mina rader få vem som helst att tappa takten Då har jag skills, eftersom jag flyter som om jag skulle rappa vatten
Röd tråd, texten har ingen röd tråd Det skiter vi i, så den kallas det ändå Röd tråd, texten har ingen röd tråd Det skiter vi i, så den kallas det ändå
Raderna gör att folk smälter som smör Men raderna dör eftersom det luktar lök (Seriöst, Jonte, vafan pratar du om?) Sluta upp med kommentarer, jag hatar ju dom!
Folk tjatar om meningsfulla teman i låten Men när man skriver såna så blir det direkt emosånger Men – får får får får får-får får inte får Denna låt låt låt låt-låt saknar röd tråd
Får får får får… får… Hahahaha Får… Öh… Hahahhaa! Får…
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|