TjippY - Jag sover
TjippY Jag sover
Senaste gången jag sov var för fyrti timmar sen Den senaste dan var för dåsig för att jag ska minnas den Överallt ser jag små gubbar och matadorer ”Hannes, det är mat!” Håll käften, jag sover Klockan är halv fem och jag ligger halvdöd på sängen Jag borde vara pigg och glad den här lovhelgen Men jag har rödsvullna ögon inramade av svarta skuggor För jag har hållits vaken av koffein och nattugglor Går ner till middan, skulle kunna somna på min tallrik Känner mig lika jävla torr som Adam Alsing Helt sne, är klumpig som en fet get Dampar som satan, på en fjortis som är ”snel hest” Dränker mig i mjöl för att bevisa mina bakarskills Behöver koffein om jag ska kunna vakna till Känner mig lite vilsen som en rakad sill Min trötthet förstör helt min Hakuna Matata-stil Trots tröttheten skriver jag låttexter med dubbelrim Ibland i alla fall, när jag får hjälp av Hundehubbesim Farsan konstaterar att han behöver en nubbe till Så jag konstaterar att han har några feta gubbeskills Orkar inte göra nåt, bara sitter och halvsover Är det så här borta man blir av haschdroger? Jag måste fan sova, annars blir det ingen morgondag Och en arg, trött TjippY gör inte någon glad Sitter och svär och ingen vill svära med mig Vill bara till sängen, ta täcket och gräva ner mig ”Hannes, kan du…” Men tyst, bajsa på dig ”Vad är det du säger?” Håll käften, jag sover Känner mig borta, jepp, helt borta som Atlantis Känner mig samtidigt tråkig och lat som en lantis Morsan tycker att jag är osocial och fjantig Jag ser på henne och förundras över att hon är fyrkantig Jag måste seriöst sova, men kan inte göra det än För då slutar det med att dygnet blir helt omvänt Bär länge på en colaburk innan jag märker att jag är tomhänt Allt är lika piss som flygande ko-skämt Hittar en powerking, gömd i vårat kylskåp Ser också en glasflaska cola och blir plötsligt kapsylkåt Får i mig lite väl mycket falsk energi Fick troligen i mig mer koffein än vad det egentligen fanns i Blir skitpigg, och den känslan är så jävla grym Tills jag inser att jag nu kommer va vaken hela nästa dygn Helvete! ”Cola är inte bra, Hannes, jag sa det ju åt dig” Men kan du hålla käften, för helvete, jag sover…
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|