TjippY - Himlen faller ner
TjippY Himlen faller ner
Husen är mörka, asfalten är grå Jag vet inte vart jag ska, jag bara går Mitt i tiden mellan imorgon och igår Det är i denna dimension som jag förstår Att det finns en perfekt himmel som jag inte når Där folk förlåter när himlaklockor slår Jag ser upp på molnen och fäller en tår Eftersom jag inte riktigt kan förklara hur jag mår Känns som om himlen faller ner över mig Fast bakom galler och bara ber för dig Himmelriket bland molnen ser ner på mig Vill istället att det ska le åt mig För jag är fången – fast bakom galler Himlen sänker sig ner över landet Den hänger på mina axlar som hundra kilos medaljer Skriver den här sången när himlen faller
När det känns som om himlen faller ner Måste du lära dig att älska det du ser Du måste älska allt, älska mer Även om det känns som om det inget ger
Jag vill bort från ångest och tvivel För jag vill söka och hitta det perfekta livet Bort från folk som tar för givet Att man skiter i sig själv och vågar ta klivet Men – det finns dom som trotsar alternativen Gör det otänkbara i en värld som är sönderriven Himlen ser på när världen nedanför lider Jag tittar upp mot molnen och den ljusa tiden Vet inte om man kan, men jag vill försöka Att sväva runt bland molnen utan att behöva dödas Slippa smärtan, att ständigt behöva söka Efter lycka och efter folk som vill höra Vill till molnen utan att behöva mördas Utan att behöva tillintetgöras Panik och skit gör att man sällan ler Och det känns fan som att himlen faller ner
När det känns som om himlen faller ner Måste du lära dig att älska det du ser Du måste älska allt, älska mer Även om det känns som om det inget ger
Himlen faller ner, himlen faller ner… Himlen faller ner, himlen faller ner… Himlen faller ner, himlen faller ner… Himlen faller ner men det är ingen som ser!
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|