TjippY - För min lyckas skull
TjippY För min lyckas skull
Levt i femton år, känns som om jag levt i tjugo sekel Oturen som förföljt mig har inget att göra med en krossad spegel Kan inte sova, på grund av coca-cola beroende Och jag har ett krossat, pissigt självförtroende Försöker vara positiv, men det är inte kul mannen När man varje dag för höra hur jävla ful man e Kan knappt gå någonstans utan att bli trackad Och som den hiphoppare jag är, blir jag ytligt betraktad Lärarna tjatar om betyg men borde ha överseende Det finns en bra anledning bakom mitt beteende Ler ett falskt leende, för folket sårar mig Ingen vill hjälpa, de är för upptagna med å plåga mig Man kan ju fråga sig, varför just jag är utsatt? Men på grund av min existens är ingen bra slutsats Det måste ut snabbt, annars riskerar jag att explodera Skriver texter om hur det är att trakasseras Lyckan minimeras, därav det ilskna sättet För även töntar förändras --- ibland inte till det bättre Men jag är inte en ond person, mitt hjärta är av guld Jag vill andras bästa, för min lyckas skull
Jag är mig själv för min lyckas skull Försöker må hur bra som helst för min lyckas skull Tänker på andra för min lyckas skull Vill bara vandra för min lyckas skull Vill få folk att förstå för min lyckas skull Vill bort härifrån för min lyckas skull
Har mött motgångar, för att jag är mig själv Jag slogs ner, reste mig och slogs ner igen Spelar ingen roll hur mycket jag kämpar, det tar aldrig slut Och det spelar ingen roll vad jag säger, inget kan bli som förut Gjort är gjort, och jag kan bara fortsätta gå Samtidigt som hatet bara får fortsätta slå Jag kan inte göra något åt vad folk tycker Jag kan bara göra det jag kan, det vill säga jävligt mycket Jag har kompisar, flera stycken, jag har familj Jag har ett hem där jag kan göra precis vad jag vill Så jag får helt enkelt se det positiva i mitt liv Jag behöver inte kuta in i väggen, för jag har alternativ Jag får fortsätta kämpa, för det måste man ibland Och jag får inte låta mig krossas, för jag vet att jag kan Klara detta, även om det inte går, jag måste Spelar ingen roll om själasår inte kan täckas för med plåster Jag är TjippY, god damnit, jag klarar sånt här Även om folk snackar om vilken dåre man är Jag kommer göra allt för att inte falla ner i sorgens avgrund Jag tänker klara detta, för min lyckas skull
Jag är mig själv för min lyckas skull Försöker må hur bra som helst för min lyckas skull Tänker på andra för min lyckas skull Vill bara vandra för min lyckas skull Vill få folk att förstå för min lyckas skull Vill bort härifrån för min lyckas skull
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|