TjippY - "Tankar om mig själv"
Jag ser himlen utanför som är grå och trist Känner mig som en tråkig pessimist Det verkar som om ångesten har fångat mig till sist Tycker synd om mig själv och känner att allt är piss Dystra tankar tar sig in, uppslukar me’ Är inte lika säker på mig själv som jag brukade Alla dessa timmar av livet som jag förbrukade Instängd, isolerad, livet var förödmjukande Tänker på kärleken, som alltid skiter sig Som ska vara så bra, men som ständigt undviker mig Ångesten, dysterheten, den sprider sig Jag suckar, vänder och vrider mig
Varför är jag så dyster, varför är allt så? Om jag inte kommer nånstans, varför fortsätter jag gå? Varför fortsätter jag, om vägen går tillbaka hit? Varför är det såhär, varför är allt skit?
Tänker på det förflutna, där ingen såg mig Tänker på uppväxten, där ingen kom ihåg mig Tänker på mardrömmarna, där hatarna slår mig Allt är orättvist, ingen jävel förstår mig Tänker på de som vill förstöra livet för mig Tänker på mardrömmarna, där ingen hör mig Tänker på de dagarna som förstör mig Tänker på de minnena som förgör mig Tänker på alla förolämpningar som krossar mitt psyke Tänker på min framtid, tänker på musiken Tänker på allt hat, tänker på lyriken Hatar det jag ser i spegeln, tänker på skolbetygen Måste fixa till betygen om jag hinner Försöker ta mig i kragen, men förnuftet rymmer Sitter fortfarande och tänker när det skymmer Tänker på mitt liv, tänker på bekymmer
Varför är jag så dyster, varför är allt så? Om jag inte kommer nånstans, varför fortsätter jag gå? Varför fortsätter jag, om vägen går tillbaka hit? Varför är det såhär, varför är allt skit?
Tänker på alla falska rykten Tänker på det som alla andra tycker Tänker på den eventuella flykten Tänker på att jag tänker för mycket Tänker på tiden då varje måltid var svår Tänker på dessa förjävliga fyra år Tänker på att jag bara vill förstå Varför jag inte kan göra något åt allt jag tänker på Tänker på allt mörker och obehag Tänker på mitt förflutnas sparkar och slag Känner mig patetisk, känner mig svag Vill prata ut med någon som känner som jag Vill komma ifrån skiten, vill någonstans Där jag slipper gå emot något med oändlig distans Vill bort från det förflutna, där jag aldrig fanns Tänker på hur mycket jag vill få en chans
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|