Thesso - Vila I frid
Håller på att skriva en låt om en vän som gick bort för inte så längesen... har hittills bara skrivit första versen och reffen, men skulle behöva lite feedback. Vill att låten ska bli speciell..Kommentera! :)Att du verkligen är borta det kan inte va santAllting gick så himla fort och jag hann inte säga alltSom jag, bara ville säga och få träffa dig igenMen vi ses igen nåndag, när jag kommer upp till himmelenJag kommer aldrig glömma dig, jag lever på den minnenMinnen dyker upp och jag får tårar ner på kindenJag saknar dig så mycket jag vill bara höra ordenatt du mår mycket bättre än du gjorde här på jordenoch om jag fick den chansen, ska jag skrika till vår världAtt jag, saknar dig fan jag vill ge dig ett farväljag vill, tända tusen ljus för att hedra våran vän, och detvar ju ett tag sen som vi sa vi skulle ses igenMinns du den kvällen hur vi skrattade och prataVi kramades i slutet, "jag vill ha dig tillbaka"Men vi hoppas att du lever som en ängel i ditt paradisVi kommer aldrig glömma dig, så gumman Rest In Peace!
"Jag har inte riktigt fattat, hela världen känns så tomman lever i en mardröm, hoppas på att vakna upp, menvi lever i en verklighet, med saknaden bredvidSå vila i frid vår vän, vila i frid!
Kom igen, kommentera =)
Har skrivit klart hela texten nu, gjorde lite ändingar på vissa ställen. Anledningen till att jag bara skrev första versen innan var att jag ville att andra versen skulle handla om begravningen, så idag skrev jag klart den.R.I.P <3Att du verkligen är borta det går inte att förståAtt det kunde gå så fort när du till slut valde att gåOch jag skulle göra allt för att träffa dig igenMen vi ses igen nåndag, när jag kommer upp till himmelenJag kommer aldrig glömma dig, jag lever på den minnenMinnen dyker upp och jag får tårar ner på kindenJag saknar dig så mycket jag vill bara höra ordenatt du mår mycket bättre än du gjorde här på jordenoch om jag fick den chansen, ska jag skrika till vår världAtt jag, saknar dig fan jag vill ge dig ett farväljag vill, tända tusen ljus för att hedra våran vän, och detvar ju ett tag sen som vi sa vi skulle ses igenMinns du den kvällen hur vi skrattade och prataVi kramades i slutet, "om du bara kom tillbaka!"Vi hoppas att du lever som en ängel i ditt paradisVi kommer aldrig glömma dig, så gumman Rest In Peace!
Reff:Jag kan inte fatta att du lämnade oss här Vi lever i en mardröm i en annan atmosfär Vi saknar helatiden vi vill ha dig hem igenSå vila i frid vår vän"vila i frid"
Din begravning var så vacker om du bara kunde seAlla blommor, alla ljusen, fan att detta skulle skeNär jag såg den rosa kistan börja alla tårar sprutaDet var då som jag förstod och jag kunde inte slutaAllting bara brast och jag förlorade min själDet ögonblick jag fatta att du lämnade oss härNär vi skulle sjunga psalmer fick jag inte fram ett ordjag bara satt och kolla, men jag hoppas du förstodoch jag såg på din familj när de vandra fram till kistanDet smärtade som fan, jag palla nästan inte tittaDe stod där tillsammans och de kramade varannJag torka min kinder för att sedan vandra framjag vandra sakta upp och lade rosen på din kistaJag fick bara fram ett ord och du hörde att jag viskaJag viskade farväl, men det finns så mycket merSom jag bara vill berätta men nu ses vi inte merMen du lever i mitt hjärta och jag tänker på din jämtOch det kommer ta ett tag innan jag fattat vad som hänt
Tack! :)