TJippy- En Pojke
Här är min kompis lyrik för en låt vi kanske ska göra :D bedöm den snälla och bedöm denna efter att ni läst hela
Text: Tjippy
Yeah… låt mig berätta en liten tragisk historia för dig Den handlar om en kille som är lite lik mig Lika tyst i stora folksamlingar, ofta för sig själv Stenhård på ytan, men innerst inne lite för snäll Han växte upp i en förort i Stockholm stad Han hade en mamma och han var hennes enda barn Hans pappa hade lämnat morsan när hon blivit gravid Mamman misstänkte att han tatt sitt liv Hon hade aldrig sagt nåt om farsan till sin lille son Inte ens efter vem sonen fått sitt namn ifrån Men i plugget fatta sonen att han var den enda utan pappa Och det var om farsgubben som han började rappa Han träffa nya kompisar när han började bli äldre De hade som han familjer som inte var hela längre De brydde sig om varandra, blev som bröder Dagarna gick åt att vandra genom Stockolms norr och söder Allt de tänkte på, allt de ville nå var hiphopkarriärer Men var skulle de börja? De hade ju knappt råd med kläder Så de började göra saker som de senare skulle ångra Dagarna blev långa, stölderna blev många Den stackars killen ville fortfarande veta vem hans far var Och varför han aldrig fått klart för sig vad som var dåligt och bra Hans morsa verkade alltid vara nära att bryta ihop Efter det första rånet börja killen tänka: vafan har jag gjort? Men han kunde inte svika kompisarna och deras planer nu De började ju få in så sköna rader nu Men killens ena kompis började inhandla vapen Pistoler, som han sa var till för att skydda hans kamrater Killen gilla det inte, han hade aldrig gillat bråk Och hans kompisar började förändras till nåt han inte kunde ändra på Han ville säga åt dom att inte köpa pistoler Men han var inte rädd om sig själv, utan om sin stackars moder Vad skulle hon säga? Hon som alltid ville hans bästa Hon som sagt att kriminalitet till slut dödade de flesta Men hans kompisar övertala han att slappna av lite grann Det var ju inte lätt när skuldkänslorna stod i brand Men… han var med dom, dom var ju trots allt bröder Så de drog ut med sina vapen och fullkomligt sköt sönder södern De visste knappt vad de gjorde, de tänkte inte ens De blev ett av ungdomsgängen som tydligt markerade sin gräns Killen hade ingen koll på hur många personer som blev offer Man vet ju att pistolskott inte kan täckas över med plåster En död, två döda, tre döda, han utövade gatuvåld På en extrem nivå, vem kunde tro att han kunde göra sånt? Han som var så snäll och trevlig, som inte kunde skada nån Allt började ju med att han bara skrev en jävla sång Helvetet stegrades en kväll när ännu en hade blivit skjuten Killen och hans vänner försökte fly från snuten De låg illa till nu, allt de kunde göra var att springa Men det tjäna ingenting till; de kunde höra sirener ringa Och snart så var dom - omringade och fast De fördes till rätten och dömdes till fängelsestraff Och killens morsa satt hemma, och undrade var sonen var Telefonen ringde och hon svara med ett kort ”ja?&r
Once You Go Black You will Never Come Back, or will you.....
|