I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost Coast - Allt ni ser

Vår Hiphop - Lyricism

   

2008-02-09 19:09

Lost Coast - Allt ni ser

Allt ni ser   Ni ser en kille med häng och stor tröjaNi drar slutsatsen att han ska ut på stan och röjaRagga upp tjejer och bränna upp soptunnorEller sitta i en busskur med andra och dunka bastrummorNi dömer killen efter det ni ser på ytanNi tar för givet att hiphopparn ser regler som gjorda för att brytasNi tänker inte på att bara klär sig såVarför döma utsidan när det finns så mycket mer att få?Ni tänker väl att med klädseln kommer kriminalitetenAtt om man har häng brukar man peppra hus med nyårsraketerNär man lyssnar på hiphop kutar man runt med vapenNär man kallar sig för rappare kastar man runt granaterNi tar ”Jag lyssnar på hiphop” som ”Jag lyssnar på 50 Cent”Ni bryr er inte om en rappare som berättar om allt som har hänt  Allt ni ser - är den hårda ytanAllt ni ser - är tonårsligister som vill skrytaAllt ni ser – det är bara utsidan, som ytan på ett havDet är allt ni ser, och alltså allt som ni har kvarYtlighet – Det ni ser är inte ens hälften av det vi harTänk på att alla personer en gång varit barn  Fördomarna flödar, och med den kommer irritationenNi dömer en utan att bry er om själva personenIbland undrar man vad som är fel på den här nationen”Hiphop? Vad är det för fasoner?”Jävla idioter, nu är uppriktig och ärligAtt slippa dessa fördomar, det vore härligtMen det är förjävligt, ingen tänker färdigtDe bara vänder bort blicken eller stirrar ihärdigtSom om man gör något fel när man klär sig såhärSom om man förstör miljön eftersom man är därSom om man skulle kunna döda för sin hiphopkarriärKlädstilen hindras av en osynlig barriärDet är bara godheten som has ihjälVi kommer troligen alltid att leva i fördomarnas värld  Allt ni ser - är den hårda ytanAllt ni ser - är tonårsligister som vill skrytaAllt ni ser – det är bara utsidan, som ytan på ett havDet är allt ni ser, och alltså allt som ni har kvarYtlighet – Det ni ser är inte ens hälften av det vi harTänk på att alla personer en gång varit barn

Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!