Baso - Drömmars makt
Okej skrev en låt jag blev jättenöjd med , när det gäller rader och flyt. Beatet är en sample på "Resident Evil"'s Theme fast tyngre. Ni kan ju kommentera vad ni tycker och gärna vilken refräng som verkar bäst.
Vers 1 En börda! är det så världen nu ser mig ? är inte rätt man att dra svärdet ur stenen mina mål är små för er men ett helvete för mig Jag svär, jag har en man klädd i svart väntandes på mig Jag söker svaret, långt över döda havet och vet att blommorna är vissna där i törnosdalen Ser gestalter i allt fast min väg är så ensam och kärlek den har jag ju men är jag värdig den känslan För jag lärde mig älska och jag skapade liv och min son är en ängel fast hans fader är skapat av hin i ett otroligt långt, nirvana hör jag skogens sång där vi kan mötas i en soluppgång Bar på duvornas kvistar som knäcktes snabbt jag är en trollkunnig man fast i knektars makt Jag borde anat att när skogen talar är jag paralyserad av toners klagan
Alternativ Ref 1 Är det drömmar eller verklighet som rinner i blodet är rädd för det som händer,stannar uppe ikväll Är det drömmar eller verklighet som rinner som floder jag skakar i min säng, vill inte sova igen
Alternativ Ref 2 Är jag i min verklighet eller fast i drömmars makt kommer kistan sänkas ner eller locket öppnas strax
Vers 2 Jag hör röster och ber dom att sluta nu jag är den felande länken i rubiks kub Minns ni gud och historien som sammanfördes Den om lucifer? lyssna! jag får samma öde ! Jag blir nedskjuten kallt som en president medans zombier stormar mitt residens Fast jag vaknar och vet att jag drömmer det finns det tusentals skuggor som gömmer sig jag ser livets källa jag ska dränkas under för det går aldrig att lita på änglalögner ska jag kämpa mot ondans i kärlekens tecken och gå emot alla mina säkerhetsgränser för jag vet mycket väl att en enkel lögn jag blev sagd är att jag en dag ska hämtas upp Så jag fastnade strax i en ängladröm där ska jag stanna tills dagen jag kan skänkas luft
Jag skulle vilja se den man som kunde gå på vatten för den han älskar.
|