I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tias - Kommer lyckan tillbaks

Vår Hiphop - Lyricism

2008-01-15 09:10

Tias - Kommer lyckan tillbaks

Tias – Kommer lyckan tillbaks  Jag har ont o blottar orden på raderna Och smärtan känns mer när jag går igenom dagarna Hjärnan krymper och sliter min kropp i stycken de har blivit för mycket så snälla ge mig nyckeln Som leder mig till lyckan och ur min sorg Så jag slipper se blodet spillas på mitt golv Så att de skvätter precis som min kamp i regnskurarOch jag ser mina lycka flyga iväg genom tunnlar Flera stycken om dan så jag frågar mig själv Och frågar mitt hjärta om den kommer hem igen Kommer min lycka hitta tillbaks till mitt inre För annars vill jag till himlen o lämna denna skiten Men nu ska ondskan i min kropp genast sprängasvarenda bit av ondska måste genast slängasDrogerna kommer vara de som sabbar mitt liv Om inte så blir de att sitta på torget som alkolist  Frågan är om lyckan hittar tillbaks igen För jag orkar inte att leva i djävulens hem Kollar man i hjärtat så ser man ondska Så hjälp mig innan de rinner iväg på klockan  Knivhugg är de som tagit över som känsla Istället för lyckan man hade i sitta hjärta Tiderna då man bara va de lilla barnet Och terapin var inte att blotta sig på rader Då va allt perfekt behövde inga psykologer Då va man bara barnet som lekte på gården Fast i tidig ålder så va jag den pojken Som skrev på bladen om såren på kroppen Och inuti så strök sig skaftet på kniven Och nu var det svårare att gå vidare med livetKniven spreds sig i blodsådrar och kroppsdelarSå smärtan fick mig att känna sig besegrad Av ondska och smärta som en cancer Alla smärtor spreds sig mest runt om handen För jag skrev med blod och tårar på pappret Men en liten bit av ondskan försvann på takten  Vet ni hur de känns att vakna av knivhugg I ryggen o man känner sig skit skum En felbehandlad pojke lämnad på fältet Där alla anfaller o tappar ballansen på räcket Faller ner i ett hål där tankarna bli kvävda Jag strävar efter en lycka som jag förtjänar Jag är värd mer än de ändå så vrickas Mina minnen o försvinner när rökmolnen bildasSka de vara så när man vill ha de fridfullt O hur man än gör fastnar man i en bakgrundSom inte vill finnas kvar i mina tankar Och jag väntar på att en ängel ska landa Och ge mig lycka, men den tiden är förbi tänker inte ge upp utan ett krig Ska ladda patronerna o bombardera med pennan Och överleva livet som jag har här hemma

Spelade in denna låten igår, min bästa text hittils enligt mig själv :D

Om ni vill höra låten gå in på audio har lagt upp den där.

/ Tias

”När man är deprimerad är terapin: Micken, pennan och blocket. Inte att sitta hos någon uppklädd person som sitter och nickar på huvudet och låtsas att förstå allt. Så är de för oss rappare”