Neobica - Terapi
Hur känner du just nu?
Jag är förbannad, arg och slut Har svårt att går framåt nu Ja, det är bara krabbgång nu Känner mig som ett andfått djur På jakt efter mening och på flykt från stress Just som Linda Rosing är jag utsatt för mycket press Ja, om vi snackar i stora drag Håller jag på att klappa ihop totalt Jag tackar den omoral som förvanskar min tro på lag Vi kan kackla om ord och sak Men förbaskat så gror allt hat Ibland så tror man att man ser klart i dimman Men så är man vilse igen och bara stirrar Jag vill minnas att jag mådde bra just innan Att jag inte var förvirrad, men dessa är nu bara imma När jag torkar mitt blöta öga och Håller fingret intryck långt i mitt döva öra Önskar att mina blåa pupiller gjorde mig blåögd Jag vill nästan vara blind när hela året är en grå höst Ligger under vattnet och är drabbat av svår törst Andnöd eller torka, undrar vad som slår först Jag vet inte du, men jag borde bli rädd För jag har tappat tron på mänskligheten och tron på mig själv
Vad är det som skapar den känslan?
Jo, jag tror alla vill vara den främsta Leva som kungar och mata sig själva Vi vill ha och det mycket, vi vill skaffa oss makt Ha sex regelbundet och ha massor med cash Men jag passar inte in, jag sitter inte i samma båt Vars golv numera funderar på ett sabbatsår För läckor uppkommer och det är knappast få Växthuseffekt och hjärtsjukdomar tränger igenom kropp och pansarplåt Jag lever efter ramar som är alldeles för smala Och stryper min själ med bilder av framtiden vi skapar Det är grunden min känsla står på Men jag ska väl vara glad så länge jag kan känna något..
Så hur tycker du vi ska lösa situationen?
Jag vet inte, men jag saknar ej tankar De har trängt sig på nattetid då jag är vaken och vankar Av och an, det har börjat en inre kamp i mig Mellan tron på gångna epoker och den vilda framtiden Avgörandet ligger framför mig, jag hinner kanske längst I min batalj med mig och hoppet kanske stärks Eller förvandlas till sand igen, man vet aldrig rätt Min tro och mitt hopp vilar på en kudde av kärlek En madrass av empati och på grunder av närhet Min fruktan skapas av hat, förakt och våld Att frihetens pelare förvandlas till högar av kontroll Vi alla har ansvar att ta, vi alla har tankar som jag Men vi borde förvandla vårt egoism till hederlig gammal moral Så blir segern för alla total, ja hjälps vi åt Kanske vi fattar är medkänslans väg är bättre än hämndens spår
Okey, då var vi klara för idag, det blir 650kr, vi ses nästa vecka, samma dag och samma tid...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|