Zlick- Tänkta tankar om mig själv
Hejsan, var med i en tävling i en tidning & vann den tävlingen..Lägger upp texten här, kul att se vad ni tycker!Ps, Denna texten är till för att rappas, så vissa tecken o sånt som man vanligtsvis har med i texter kan jag ha missat, PejsVers 1
Klockan ringer 5:45, jag trycker på knappenGer mat till jycken & katten & lättar yrseln med kaffe,Klar! men hittar inte knappen till lyktan vid trappenSå jag fumlar runt en stund och tappar nyckeln på markenJobbet går först (HA) men Jag är trött på slit o slängÅka dit & hem, Hatar känslan när det skiter sigVägrar jobba ihjäl mig för snobbar till cheferSka spotta mig i näven & hoppas förgävesFör mina drömmar verkar vara väldigt svåra att fångaJag försöker men snart kommer lågan att slockna& är då tillbaka till att bara sova i soffanNär alla mina närmsta vänner går & jobbar...Så vad fan ska jag göra?, ska jag kicka mina raderOm hur fucked up jag har det hur jag tappar taget?Eller ska jag fortsätta tills min låga har tänts Tills den dagen jag kanske kan få sova igentänka att allt mitt slit, ja det får jag igenkan ju låna en peng om jag frågar en vänVill inte gråta i min säng & tänka onda tankarJag är taggig nu.... men jag blommar sakta
REF:ggr2är så trött på mig själv, sliter hjärtat ur kroppenJag ser jesus & sätter mina läppar mot korsetJag är han med mycket snack o lite verkstadMen det här är min rap och det lär ni märka
Vers 2Lever uppe bland molnen & glömmer nära o käraHar en tyngd på mina axlar som jag gärna kan bärafaller i samma groppar som är grävda till knäna& har skaffat djupa sår som vägrar att läkaMen nu mina vänner ska jag visa framåtandabygga min egna framtid & aldrig mera klandra andra& livet bara leker, & jag skriver i blocket& känner lite hopp.. att livets koppel kanske släpper& visst jag sliter på jobbet, men jag bryr mig inteFör nu är tiden inne då jag flyr med vindenJag vet min plats, men har ändå mina tankarMan får helt enkelt se vart livet vagga landarJag ska ta mig i kragen & kasta mig i vägenFör så som jag ser det kan det knappast bli värreSka svälja ner mitt hjärta i halsenJag är inte ensam o skamsen, jag är älskad o vacker