Max, Norsken & MVH - Våldet är sjukt
Max: Gatuvåld.. de yngre ser de äldre barnen slåss och sekunden senare så vill de vara som dom.. Allt för många liv slösas nu, i dagens ungdom De borde fråga sig själva, vad har de uppnått? Respekt eller inte, det hela måste få ett slut Det syns på teve och överallt.. våldet är sjukt En skalle krossas, och likaså gör någons drömmar Att det hela säger STOPP, är vad vi båda önskar.. Dag för dag och gång på gång, det leder ju ingenstans Är det du som knäckt en näsa som står med segern i hand? Vafan.. oskyldiga stackars människor får men för livet och lever med en evig tvivel mot sina med-individer Jag ser det hela tiden.. varenda jävla helg så händer sånt som gör att man skäms över sin stad och bara vill vända bort VAFAN! Är det såhär vi vill ha det? Jag vet shi längre Vi lär väl ändå aldrig få en värld som är felfri och enkel
Norsken: Försvinner in i min ångest när jag rappar om gatuvåld Och ni som mist en vän ni fattar vad jag snackar om En flaska rom räckte sen slogs en kille till marken Han sparkas på käften när han ligger i backen Han diggar landet och har en mille på banken Brukar chilla med mamsen de få timmar han hade Men en fet villa på stranden stoppar ingen misshandel Nu rinner hans kallsvett och han blickar mot hamnen Han tänker på broshan, fan dom ville bli brandmän Men drömmarna krossas nu när tillvaron faller (han) Har brott på skallen och frakturer på struphuvet Så han körs med ambulansen till akuten på sjukhuset Förövarna tas på plats men de är under arton bast Och egentligen är det skitsamma om de åker fast Det blir bara en extra mamma som gråter inatt Så jag tänder en jolle för våldet är fucked
MVH: Det här är en berättelse ifrån mitt liv: Vi skulle till en efterfest och när vi kommer dit Så började jag prata med en snubbe och dricka min hb Han sa att hans brorsa träffat ett pack som flippat på droger Dem hade börjat jiddra och ingen var nykter Och hans brorsa fick bokstavligt talat kniven i ryggen Nu var hans brorsa, ett år efter, fast i en säng Jag sa att jag var ledsen, och tacka för mig Jag visade respekt, men hade ju rullat en spliff Så jag och boysen gick ut för att puffa i ring När vi var klara gick vi in, kanske lite för glada Där möttes jag av snubben som står och skriker och gapar: Vad fan skrattar du åt din jävel! och han hämtade en kniv Jag sa förlåt och sprang, och flämta för mitt liv Jag hoppas han förstog själva ironin, aldrig blir det frid För vem som helst är ond, ifrån någon annans perspektiv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|