det är lugna puckar, även om jag ibland halkar ut på hal is
vi går igenom livet med belastade samveten och famlar fram efter sammanhang för att hitta meningen i det
men sneglar hela tiden i den där förbannade backspegeln på saker som samlar damm trots att vi inte kan få en andra chans tror nog jag är ett levande bevis på det
vi oroar oss mer om vad vi har på fötterna än vart vi styr dem och ser inte att det är plånböckerna som faktiskt styr oss
vi springer genom livet efter en mållinje i ständig rörelse för att klara av att nå fram till ett svar på gåtan
men vardagsångesten kryper fram och man sänker guarden och för var dag som kommer hamnar man i sämre vanor saker lämnas halvfärdiga och de barriärer man tidigare byggt upp är nu endast fallfärdiga
för det stora steget ligger inte i att bestämma det hela utan det ligger i att sätta sina händer i leran och även om relationer kan skadas så är det mänskligt att fela, men även vänligt menade saker kan få en att framstå som självisk och elak
visst kan livet vara frustrerande ibland? chanser man aldrig fått eller chanser man aldrig får igen som när man är arg och vill smälla igen en dörr som aldrig går igen
dessa dagar och stunder som lett till rader från udden kan vara det enda skälet till att även den svagaste sjunger och jag svettas och sliter för att lämna ett avtryck för det är den enda vägen jag kan vandra stolt med rak rygg
så jag samlar mitt mod och min ammunition och för ord till handling innan jag faller ihop...
... för trots allt är det ändå något som är så jävla underbart med att leva
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|