Mvh - 1/12 2007
Jag vill att du ska veta att det är svårare nu Mer påtagligt nu att jag tji blir förlåten av gud För man eldar på järnet så svärdet blir hårdare Och man flämtar förjäves när vägen blir svårare När man kallnat tillslut och järnet blir stelt Själen blir sten, fast ändå får vägen ett sken Men jakten på lycka går så snabbt att jag syndar Det går så snabbt att jag aldrig kan lyssna. Om drömmar pulveriseras, så sniffar jag upp de Och om onda minnen kommer, så fixar jag zutten Jag tänker inte pissa i muggen, jag klarar mig ifrån Och jag skulle skärpt mig, om jag bara kom ihåg Fan, jag kommmer aldrig ta plats på en prispall Jag får min pappa att skrika och mamma att lipa Jag minns innan helvetet, när jag hatade livet Men nu skapas musiken ur fasan från tvivel Allt går mig på nerverna, när inte snuset gör det Men bieffekterna var inte värt ruset för det Undrar ni varför jag skriver hur skit jag mår? Hur det blivit så? Men det är endast bitvis så..... att mitt liv är ssvårt - jag har träffat en flicka Men allt jag kan ge är ett subjektivt paradis Som skapas ur ord, om du skulle vilja vara vi För jag skriver så hårt, att grafit pressas till diamant Beatet går igång, och hjärtat går lika snabbt Det kommer bli världens vackraste dans Med världens snabbaste takt, så jag stapplar ibland För det blir svårt att hålla jämna steg med dig Men om det ska bli så, får jag kämpa för det själv Hon är flickan, jag ser i mina drömmar Den jag önskar
Släng en kommentar! Kanske lite mycket text.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|