Kärleksförklaring till en vän.
(jävla radbrytning)
Vi är som olja och vatten, salt och socker, sol och måne. Vi är som hunden och katten. Hon är min motpart och nog smart att alltid ifrågasätta allt som för mig är solklart.
Hon är min båt med trimmad biogasmotor, hennes rygg har starka muskler med flexibla kotor. så hon kan böja sig efter önskemål men stå på sig med fasta principer, hon klöser och river.
Vi gillar att softa, ibland bara hänga och glassa. Det spelar ingen roll, vi gör det som passar. Jag är höger, hon är vänster, ibland kan vi krascha. Men det slutar alltid med att vi bara sitter och skrattar.
Jag kommer aldrig glömma vårt första möte. Vi fann något gemensamt, som ingen av oss sökte. När natten löpte mot sitt slut, låg vi i min säng och jag slöt mina ögon medan hon sög min...
själ in i något som era snuskiga hjärnor gärna vill förenkla till något trivialt och sexuellt. Procentuellt är väl risken ganska så liten. Att bo på ett vandrarhem i Queens och trilla i skiten.
Hur ska man förklara, ödets bana. Orsak och verkan, eller slumpen som avgör. Jag bara klargör, att allt kan hända, inget är satt i sten. Allting har en lösning, det finns inga problem.
Ett år har passerat och vi lever nya liv. Tar nya steg i samhället och tar nya kliv. Vi bor i olika länder, ibland till och med olika kontinenter, men vi är fortfarande goda vänner.
Och så ska det förbli,tills livet skiljer oss åt. För kärlek seglar aldrig iväg med dödens båt. Jag tänkte inte skriva en låt, men nu blev det så här. Jag hoppas du vet om att jag håller dig kär. -------------------------- www.rtt.lqp.se - Poesi, prosa och vardagsglorifiering.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
|