Örebro livsnjutare (fest 2007)
För vi ska festa (festa!) och parta (parta!) Älska (älska!) och hata (hata!) Tända en brasa och skämta som satan Lägga en vers var och slänga in reffen med guran
För nu är det fest igen, kul att träffa vänner igen Sommaren två tusen sju var det bästa som hänt Och jag säger det då, det var lagom med skoj Med vänner tillsammans, en tänd brasa och korv Sen var det andra stunder, kärlekens magi Det måste varit så att drömmen hade vägarna förbi Och det gjorde livet så mycket bättre då Men om du inte var där så är det inte lätt att förstå Hela dagar som nätter, hela sommaren ut Det kunde bara bli bättre, men vi somna till slut Det var dagarna då allting gick som man ville Och levde livet som man hade nittio i promille Så ta fram drickan och lev för en stund Men bara man har en kvinna så lever ens dröm Jag hade världen, vänner och romantik Så jävla synd bara att jag aldrig tog en bild
För vi ska festa (festa!) och parta (parta!) Älska (älska!) och hata (hata!) Tända en brasa och skämta som satan Lägga en vers var och slänga in reffen med guran
Så sträck upp en hand (upp en hand!) och sjöng med oss Folk är över kärlek, vi är under sånt! För sommaren är kort, men drömmen kan göras lång Ingenting får oss att falla, men en öl får oss att ramla Och jag fortsätter att svamla för alla storstäder tillsammans Låt oss festa loss, eller älska nån! Och om du vill träffas nån gång är jag den bästa på sånt Vi är glädjerika, vi är livsnjutare Så kom ihåg att berätta vidare hur det inte slutade Jag deppar inte längre, kan klara mig utan tjej Ta ett dopp i vattnet, sedan torka på stranden Kanske hångla i sanden eller somna i parken Det spelar ingen roll vart vi är, för vi lever som vi lär Och vi heter vad vi är, ja vi heter vad vi är Så gör dig själv en tjänst och kom till Örebro stad Våran sommarstad, du och jag, kom och få en kompiskram!
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.
http://www.myspace.com/johanawesome
|