Dede - Tankar För Stunden (16 Bars) Det var ett tag sedan jag la upp något. Men ikväll ägnade jag mig några minuter för att snabbt skriva ihop en liten vers.Alla kommentarer uppskattas jävligt mycket, precis som vanligt! Även bara små kommentarer som "bra" "dåligt" eller "okej". Vill du se hans verklighet, vill du se hans liv för stunden?Se framför dig ett blodigt barn, och det är bundetUtsidan är krossad, men insidan bultar mestUtfryst i kylan, och känslorna föder skräckSkräck för att vända tillbaka, skräck för att gå dit igenHellre vänder han sig och skriver en dödsruna i tidningenHan ber bli en gammal vän, men ingen hör hans ynkliga ropIstället hörs hånfulla skratt och han bler nerputtad i en gropHan ligger där, förtvivlad, kall och fryserHan försöker andas, blodet stoppar luftvägarna och han ser hur dom myserDom vill se honom honom plågas, dom vill se honom svagDom vill se honom slicka deras fötter dag efter dagMen han ska inte ge upp, trots att alla vetAtt denna historia är långt ifrån overklighetDom skyfflar ner jord i gropen och han blir massakreradOch det värsta av allt är att pojken är jag...och texten är verklighetsbaseradPz.
MVG För fan! Rader som va gripande:Utsidan är krossad, men insidan bultar mest/Utfryst i kylan, och känslorna föder skräck/Föresten, fin inledning / början!Vill du se hans verklighet, vill du se hans liv för stunden?Se framför dig ett blodigt barn, och det är bundet