Johan Kvarnström - Stressar, stänger av...
Livsinspiration från en morgonrodnad Ger öppningsmöjligheter så som gott om stålar Yo, jag hoppas på att snart få mig en lugn stund För fastän jag är nere... så har jag fullt upp Denna ungtupp har verkligen brådmognat på rätt sätt Känner ändå stress, press och... ja det känns hemskt Men när siktet är inställt glöms andrahandsval Fuck och tack skall den ha, våran statsapparat
Shiiiet Så lite tid och så många intressen Klart tristessen blir vinjetten Man gör ingenting ordentligt Kanske bort sig offentligt... Ständigt krav på ens nacke Men jag ser ut genom fönstret och fan vad det är vackert
Så, synd att blicken inte kan vila där För mycket är för mycket, så jobb och studier Leder just nu just mig bort från nuet Jag är fången i min fria värld
Stänger för en stund av allting Försöker förgäves få in allt i dikter Med hip-hop, min kopp kamomillte Den jag är blir ack så bitter Utan tid att försjunka in i hip-hop musik och filosofi Trots att det nu inte spelar någon jävla roll om 50 har beef Eller viljan är fri, i teorin...
I mitt liv är det viktigaste av allt säkrat, så varför klagar jag Allt är räddat, för jag har skrattat med mina barn idag
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|