Riktigt bra! Du har utvecklats, både poetiskt och formulerande. Den är mer känslosam än dina förra texter känns det som, fastän dina förra har varit väldigt känslosamma. Du rimmar mer nu också. Det gillar jag.Bästa raderna: ------------- "Jag behöver se saker ur ett annat perspektiv… Behöver bli av med min trångsynta bild av ett bättre liv " Där har du ett skönt rim, och en bra mening med det. Det är själva grundpelaren till en välformad text. ------------- "Det enda som föddes ur vår relation var hat… Varför är saknaden efter den då fortfarande kvar!? Du gav mig en falsk trygghet … " Mycket poetiskt. Lägger sit inte så flytande, men en väldigt innehållsrik del. ------------- "Jag har glömt bort vad kärlek är, hur de känns att tycka om Jag minns sorgen när du gick, men inte glädjen när du kom… " Den andra raden där är väldigt skön. De meningarna flyter på också så att det låter skönare. ------------- "Har inte kärlek så det räcker till någon idag… Men lyssna till vinden som sjunger om sitt hat - och smeker din panna, … För vinden är jag! " Det där kändes väldigt starkt och genomtänkt. Den sista reden där känns extra stark i förhållande till den andra raden.. ------------- Kortfattat är det en bra och stark text. Det enda du kanske borde tänka på är att göra raderna ungefär lika långa. Så att det flyter på och låter skönare. Annars bra, förbättring!
Wazaaaa