Innehållet är fint. De första raderna hade sköna rim men sedan tappade du lite känns det som. Som att du först tänkte: "Nu skriver jag en stark text, för att visa känslorna " Till att tänka: "Eller, man kanske inte behöver ta så mycket tid på det? Skriver ihop något som låter fint... " Självklart är ju innehållet och förmedlingen viktigast... Men när man vet att du kan göra något "bättre", så kanske man ser lite svagare på det. Absolut inte dåligt iallafall.Skinande rader: -------------- "jag saknar dej bejb men jag får klara mej själv för jag har inte alla kraven som ställts " Schyssta rim, bra innehåll. Men känner igen raderna. Minus om du använt dem förut! -------------- "jag faller ner till marken som en ängel utan vingar och tårar kommer fällas, tills jag slutat lida " Översta raden var skön. Andra raden känns lite som "tillfällig smärta", och jag tror inte du försöker få fram det i texten. -------------- "du och ja tillsammans, vi kan hålla i handen men du går en annan väg, så ja gråter förgäves " Vet inte hur du tänkt med rimmet där... Men den nedanstående raden är bra. Bra förmedling. Men känns som att du skrivit den raden förr, minus isåfall! --------------Sämre rader: -------------- "du tog mej till himlen och du tog mej till botten så numera känner jag mig som hunden i kopplet " Fattar inte formuleringen där. Hunden i kopplet känns mer som att man är fast och styrd... -------------- "för vill kunna tänka klart och jag vill känna mej glad står kvar på samma plats men jag ska kämpa ett tag " Har en stark känsla av att du använt det förut, om inte så är det bra. -------------- "tills jag ramlar omkull med gråten i halsen har inget att förlora så jag vågar ta chansen " Det har du använt förut. Minus! Men annars bra rader. -------------- Översiktligt är det bra. Men en del saker kan du göra bättre. Jag sett några rader här förut. Du borde komma på helt nya rader, för det känns ju lite halvt känslokallt att säga till någon vad man redan sagt till någon annan / sagt förut.
Wazaaaa