När jag blir stor pappa..
när jag blir stor pappa, kanske någon berättar för mig varför jag hatade tisdagar när jag var liten för att just du hämtade mig på dagis även fast jag alltid fick en glass i kiosken på vägen hem och när jag blir stor pappa, kanske någon kan förklara varför jag grät mig till sömns alla de kvällar då mamma kom hem sent skulle hon vara hemma klockan 22.00 och den hann slå om till 22.01 innan hon kom var jag alltid säker på att hon var död pappa, du såg mig varje gång när jag stod och grät i fönstret och tittade ut mot vägen långt efter läggdags och undrade om hon låg mördad i en park någonstans men du sa aldrig någonting aldrig någontingjag var fem år gammal. när jag blir stor pappa, kanske någon vill berätta varför jag verkligen inte brydde mig om när du reste bort varför jag alltid svarade nej när du ringde och frågade om jag saknade dig när jag blir stor pappa, kanske jag får reda på varför jag knappt har ett enda minne av dig från min barndom ja, inte för att du inte var hemma eller närvarande du var bara inte riktigt med i min världdu var inte riktig pappa när jag blir stor pappa, kanske pusselbitarna faller på plats och jag ser saker som jag var för ung för att se som jag är för ung för att se som varför mamma flyttade ifrån dig för du vet, jag gråter nästan varje dag tolv år senare för att vi går och lägger oss osams varje kväll och för att jag har dåligt samvete för att jag skriker på dig hela tiden för jag vet att du försöker fast du vet själv att du inte försöker tillräckligtmen jag älskar dig pappa, fast jag inte vill erkänna det fast du inte ens är värd att kallas pappa
the fire feeds on faggets
tårar i ögonen.. fyfan vad jävulskt bra.. klump i halsen.. fyfan
Lookin at you through the glass..
ruggigt,,på alla sätt
http://www.myspace.com/noodlestyle
Taylor ta mig med storm! jag vill föda dina barn i laspalmas under coucos träd och sparka ihjäl kattungar med stålhätte tofflor. snälla taylor ta mig med storm <3
Hehe, tack alla.. kärlek <3 Kul att ni orkar läsa.. kan förstå om vissa inte orkar då det är rätt så mycket text. Men var tvungen att lägga upp denna, lätta på hjärtat, kanske inte mycket till "Hiphop" text" eller mycket rim. Kan förstå ifall folk kritiserar den.. även bra samt dålig kritik. Iaf kul att ni verkar tycka om den.. det glädjer mig, eftersom den är väldigt personlig.. :)Patrik .. underbart att den berör hehe.. Mr Noodle tack att du tog dig tid och läste den, uppskattasPontus alltid lika söt.
säger bara skitbra :) goodwork
Lyricist
2007-10-14 12:24
Den var fan nice ändå. Inget onödigt trams eller så utan rakt från hjärtat poesi typ. Jag kunde sagt att jag saknade rimmen, men som dikt så funkar det utan också;D
auch, heart... bästa jag läst med dig hörru, gillar verkligen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den var riktigt berörande.. sjukt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha vad bög du är steven, erkänn att du ville ha rimmen ändå.
Kärlek! Att ha med två tidsperspektiv på detta sätt, "När jag blir stor" för en till framtiden, resten berättat i imperfekt, gör texten levande.
Bra formulerat, det är känsloladdat. Innehållet är för övrigt intressant i och med att relationen faller mellan stolarna av klichébilder.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Det här var tammefan berörande. Jag känner igen mig jävligt mycket, och om jag hade hört någon lägga det hade jag säkert börjat grina. Skriv mer, annars dödar jag din familj.
Ja jilar tjåka katter!
Riktigt grym text måste jag säga! Känner igen mig lite på vissa delar också...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Thanks folks!. Verkligen kul med sån här kritik, kärlek till alla.Gogaku , tack så mycket.. kul att du läste. :)
måste hålla med Zteve-O, den fungerar verkligt bra som dikt. Och var förövrigt väldigt bra annars också.
There aint no party like my nannys tea-party !
den är så jävla fantastisk.. så stolt över dig brush..
OMFG! thats....(no words) peace
Kan inte ens plocka ut några favoritdelar, hela texten är ett enda stort guldkorn man! Blev riktigt berörd av det här.. rim behövs absolut inte i en sån här text, det hade bara begränsat formuleringarna. Det här är bland det bästa jag har läst.. /Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Lyricist
2007-10-14 22:46
ruggigt bra.. krypande känsla. gah. bra skrivet.
Det finns inte tid till att ge upp!
har svårt att relatera men det var jättefint!
Aaa, vad ska jag säga jag känner igen mig på "och när jag blir stor pappa, kanske någon kan förklara varför jag grät mig till sömns alla de kvällar då mamma kom hem sent skulle hon vara hemma klockan 22.00 och den hann slå om till 22.01 innan hon kom var jag alltid säker på att hon var död" Det är klart att dessa rader fick mig att fastana extra. Jag brukar inte alls finna intresse för att läsa dikter men denna är fantastisk. helt seriöst nästa tåröggd. Sjuk nice. Hehe cool grej.
Du borde nog ta ut haden ur rumpan! / Dr..
Tack alla, kul att så många tagit sig tid. :)
Vad fan säger en kefflitenskit? Haha nödrim? Kefft skrivet? Jag pallar inte alltså, allvarligt, haha..
DET ÄR JU FÖRFAN EN DIKTJÄVEL!
Kefflitenskit, du är ju en jävligt keff liten skit.. Liksom nödrim? Hallå... Slå mig en pling när du kommit till verkligheten.. Iallafall, bland det bästa jag läst på whoa, helt seriöst! Riktigt bra, tårar i ögonen och ja... som alla andra skrivit!
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Tar mig tillbacka på dom sista,men jag älskar dig pappa, fast jag inte vill erkänna det fast du inte ens är värd att kallas pappa underbart!
Don't!
Fyfan, helvete... man känner igen sig, fan tungt att läsa det här asså... sjukt bra! Jag kan ärligt säga att jag fick tårar i ögonen... fyhelvete! Upp med denna!
Momma said when life gives you lemons make lemonade Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill
Skön text mannen *tårar* :)
OST!
Ooooh, sweeeeeet text ;D man får ju tårar i ögonen,
Fan vad glad jag blir.. att så många gillar det.. och kan relatera.. hehe :/ .. tack, det värmer..!
Kefflitenskit P21 Hehe, detta är ingen hiphop-text.. mer en historia, du hajjar.. tråkigt att du inte gillar det, men smaken är som baken.. hehe! Tack för att du iaf läste det.. Sen kanske du var lite väl hård, menmen.. whatever.
Ett sista upp, tjo-
brukar inte gilla sånnahär typ av texter men den va fan riktigt bra endå. bra jobbat! upp! peace
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
nice ju :D ::D
Underbart med feedback....lr? Hjärtat och innehållet finns där och det gillar vi. Kritik: Vem vill du berätta för? Dina polare här på forumet? Andra kan läsa det också och kanske du ska fundera över varför du blir privat i ett hiphopforum där alla kan kolla vad du skriver. Tänk igenom texten och sätt ev. beats till. Eftersom hjärtat verkar finnas där så kan det bli ruggigt bra.
riktigt riktigt fint.. ja dom flesta har nog redan sagt det mesta som finns att säga ville bara säga att det här var RIKTIGT SJUKT FINT!! :D
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
Ja, finns inte mycket mer att fylla i efter alla andras inlägg. Galet, berörande, grymt.
Jag är jointen
Fet jävla skit alltså, riktigt bra. Finner tamigfan inga ord, damn...
Hehe, när jag först la upp den här förväntade jag mig verkligen inte att så här många skulle läsa samt gilla den såpass mycket.. grymt kul att läsa vad alla skriver, det betyder mycket. Sen kan den säkert vara svår att relatera till då den är väldigt personlig, hehe. Tack folks, som sagt.. vet inte riktigt vad jag skall säga. Thnkx! =)
Ett sista upp, tju. Hejdå. tack till alla som läste..
Vila i frid Pontus holmström 1986-2006! saknad..
Hehe tack sebastian