Innehållet är riktigt skönt tycker jag. Men på ett flertal ställen rimmar du inte. Stavelserna rimmar inte. Från början var rimmen bra tycker jag, men sedan slutar du rimma ibland.Bättre rader: ----------- "tankar flyger runt, kan inte tänka klart har blivit sänkt till botten, jag vill vända blad " Rimmet är skönt. Men själva betydelsen av den raden känns speciell, kan inte förklara riktigt. Men sköna rader. ----------- "ingen och vända mej till, jag får klara mej själv för enligt socialen har ni inte kraven som ställts " Snyggt rimmat och dessa rader stärker texten. Bäst i texten tycker jag. Skön känsla över dem. -----------Sämre rader: ----------- "vill kunna le åt livet och få stadiga ben men ingen vill vara till hjälp så jag får klara mej själv vill hålla gnistan uppe, men det känns så svårt för jag får kämpa själv, hoppas vinden vänder håll " Innehållet är rätt så bra. Men du rimmar knappt här, kanske på rimshemat i andra raden men sånt gillar jag inte. Du får tänka på det här med stavelser, vokalljuden. Även om det är samma vokaler så påverkas det ju av lång/kort vokal. Tycker inte detta räcker när jag vet att du kan bättre. ----------- "för att vara föräldrar. gud vad jag saknar er jag har en krossad själ och ingen kan laga den " För att vara föräldrar? Du får det nog att låta fel, jag tycker det låter som att du menar att föräldrar inte är så bra. Annars är det bra, förutom att det inte rimmar. -----------Summering: Innehållet är väldigt skönt, bortsett från en rad eller så. Rimmen var sköna stundvis men ibland rimmar du inte alls. Texten är bra, men du kan bättre. :)
Wazaaaa