Neobica - Tvivel
Jag är på glid tack vare att världen är skev Har rätt karta i handen men vägen är fel Fast i träsket, däcken bara rullar på Jag kommer nog vara lika fel ute om hundra år Gräset är grönare på andra sidan, men här är det klippt För jag ser varje person, vän eller fiende som en säkerhetsrisk Känslor håller mig tillbaka, hat och kärlek blandas Min vardag skulle vara en öken om det inte vore för hägringarna För drömmarna finns kvar och hoppet lyser fortfarande Och jag skulle klarat hindren om sprången gjorts gladare För deppad är jag inte än, men gränsen är hårfin Mellan att skära sig för adrenalinet och att känna sig tråkig Bråk och tjafs tar mig ingenstans om man inte räknar djupare Ner i detta helvete, snart fikar man med djälvar och stupade Jag begär inte mycket, men andras krav kväver mig Men det är illa nu när jag inte kan uppfylla det jag kräver själv Försöker bära stolthet men trycks ner av stenar Fastnar på detaljer, ingen tycks se det hela Ögonen bara skelar och missar målet Jag har varit för inställd på seger utan att vinna något Men vad ska man göra, vända kappan efter vinden? Bara flyga jämsides med normen och låta andra få ta hindren? Så nu existerar jag i denna misär av omänsklighet Där medmänsklighet för förska gången nog känns helt fel...
Tycks se det hela
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|