sextonårslyckan i en trädgård en kall nyårsafton
jag printar ut minnen i form av suddiga mobilbilder på glansigt fotopapper, klistrar upp över hela garderoben för att veta att det fanns det fanns det fanns
och jag ångrar mig nu för den vackraste stunden i livet var inte när jag fyllde sex år och fick en helikopter , det var sextonårslyckan i en trädgård en kall nyårsafton
för det finns ingenting som kan mäta sig med magfjärilar och då spelar det ingen roll att såren på armarna inte är skrubbsår utan skärsår och det spelar ingen roll att man är bakfull hela nyårsdagen
om man har fått uppleva några minuters total lycka
och jag kan inte hjälpa att jag tar digitalfoton på varenda lapp där jag ser ditt förnamn och tejpar in allt i min överfulla dagbok, jag kan inte hjälpa att jag går in på din sida en gång om dagen trots att du bara är online två gånger i månaden och jag kan inte hjälpa att jag letade efter dig i korridorerna hela höstterminen trots att du bara var där i augusti och september
men en sak är jag säker på, och det är att jag ska skälla ut alla som säger att nalle puh är en korkad liten björn för det mest sanna jag någonsin hört är att
det finaste man kan ha i handen är någon annans hand.
the fire feeds on faggets
|