Frida Andersson - Vi kommer inte falla, vi fortsätter vandra!
vers1:
för jag vill inte leva såhär, vill inte va den jag ärvill inte se min familj som bara glider isärvill inte komma hem från en utekvälloch hitta pappa på krogen med sitt supargängför jag vill inte tänka på alla de stundersom mamma har gråtit bett till gud om ett underatt allt ska bli bra, som det var förr i tidenatt pappa ska bli nykter och påbörja stridenmot ett bättre liv, där vi kan skratta och va gladahjälpa varandra så vi klarar av vardagenvarför kan du inte ta tag i ditt livsluta dricka med vänner och komma hem hitdu tänker bara på dig själv, men andra får ta smällensuper nästan varje dag, inte längre bara helgendet måste få ett slut, orkar snart inte skitendu måste fan välja, familjen eller spriten
reff:Ni är min familj och jag älskar er sågör allt för er, ni måste förståatt vi ska klara det tillsammansför vi lever för varandraoch vi kommer inte falla för vi fortsätter vandra!
vers2:
Mamma, duvet att jag älskar digäven fast jag inte kommer hem när jag lovar digjag förstår att du blir ledsen förtvivlad och förbannadför du har burit mig i dina armarsen mina första steg, sen mina första orddu har hjälpt mig genom livet bara du förstod (förstod)hur jag mådde, när pappa svek ossoch valde flaskan och inte våga slåssmot sig själv, och försöka slutakomma hem varje kväll till sin familj och mysahan lämnar dig ensam med alla problemtvå tonårsdöttrar som kommer hem försentoch aldrig hjälper till, du måste klara allt självjag hör dig nu när du ropar på hjälpmen jag ska skärpa mig, och hjälpa dig på travenså att du ska bli lycklig och må bra igen
vers 3:Jag är så lycklig att du finns vid min sidajag älskar dig så mycket att jag inte kan beskrivanär allting känns hopplöst och jag bara vill gråtaså finns du alltid där och torkar mina tårarjag gör allt för dig, och det hoppas jag du vetkommer finnas här för dig jag lovar i all evighetmin älskade syster förlåt för allt jag gjortom jag tjallat på dig när du gjort något dumtmen jag vill bara ditt bästa och jag tror att du förstårför du har trampat lite snett men jag ska hjälpa dig så gott det gårom något nånsin händer så ropa på migför jag kommer aldrig låta något hända digvi har hemligheter som bara vi två vetoch det är bara dig jag litar på på hela vår planetvi har minnen tillsammans som inget kan slåtilda plus frida det ska ju vara så
det är den första text jag skrivit så jag hoppas bara att det blir bättre och bättre! tack johan och tack david för kritik ändå!