I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fegon - En dikt av fria tankar

Vår Hiphop - Lyricism

Lyricist

2007-09-16 01:51

Fegon - En dikt av fria tankar

Det är svårt att blicka framåt när man bara vill se tillbaka

Vissa personer kan släppa en annan person,som dom levt med i flera år, på bara nån dag medan andra fortfarande bryr sig om den man lämnat eller blev lämnad av.

Folk är bra dumma

Hörde något smart igår. Om det tar slut i ett förhållande så ska man dividera förhållandets längd med två... för att få ut hur lång tid man bara gått och väntat på att det ska ta slut.

Jag är glad

Jag är inget vidare sällskap

Jag har tappat lusten, orken och hoppet. Jag har tappat viljan, saknaden och längtan. Jag har inte alls tappat det, jag har släppt det. Jag skiter i vilket, jag bryr mig inte längre. Själsdöv - min själ, självdör... min person kliver fram men ack så själlös. Ett blottat hål i bröstet, en annan människas chans att utnyttja. Att utnyttjas för någon annans välmående.

. En förändring betyder inte alltid en förbättring, jag förändras. Ett dåligt självförtroende är en annan människas chans att roffa åt sig komplimanger. Blandade tankar som vandrar i cirklar, bankar i skallen och darriga fingrar, aldrig få andas i vinden aldrig få hamna i mitten alltid få stanna på samma plats, tankar som drömmer, tankar som önskar, men ack så långsökta, hopplösa och tomma tankar.
Själsblind, förjävligt. Inte särskilt härligt.

Lättar på trycket, pustar ut.

Tillbaka på ruta ett, ledsen och skakad, ledsen och sårad, ledsen och skadad, ensam att vakna med känslan av att bara vara.

Jag bryr mig inte

Jag är glad
Det är inte lika skönt att vakna själv som det är att somna själv

Jag har ett leende som inte säger någonting

men jag är glad