Caine - Jokern i Leken Vers. 1vill inte tro,nu har tydligen det sista steget tagitsdet sista brevet skrivits och sista slaget slagitsDin dörr är nu stängd när jag står kvar här ensami dimman och kan inte längre känna spåren av din famnstirrar tomt ut med tårar rinnandes längs med kindenSka jag begrava mina minnen längst bak där på vinden?Det som gått är nu borta och allt det vi sått var för kortför att räcka till när tiden tog slut och du längtade utUt i den bistra verkligheten utan mig vid din sida,inge mer hand i hand tillsammans för varann,ja kan bara lida när minuter blir timmar och timmar till darmen allt slår till när man förlorar och inget längre harmen i kärlek finns aldrig några eviga löften,inga ord som längre kan förtrolla som det första kärleksordetnär vi lägger fram korten på bordet och hoppas på ett parsom sen kunde bli en kåk, jag din kung och du min drottning,men jokern dök upp och leken fick blandas, och du försvannså nu kan ja inte längre andas och kan inte fatta att du hannsöka en ny där vi tidigare stått men bilden skiftas och sanningen träder fram när du tillslut förgiftasav den falska verklighet som man levt i god tromen så går det när man försöker bygga sig en broav lögner och falsk lycka, av leenden och skrattav tider man minns och kärlek som inte längre finnsRef.Fantasi blev till verklighet men den blev aldrig minLevde livet trodde jag när jag fick leva i dinMen som jokern i leken förstörde min syn Inge hjälpande hand när du drog mig ner i dynoch man Sitter ensam kvar i självömkans snårskogSlår in i väggen och skriker "nu har ja fått nog"Men falskheten var äkta precis som min känslaatt jag aldrig mer skulle kunna lita på nån människa