Mvh - Ljuspunkter på natthimlen (poesi)
Sommarnattsvärme, studsmatta och stjärnor på natthimlen Två stenade pojkar med bara glädje i ansiktet Vi låg där någon timma, och skrattade åt livet Första gången jag kände att hjärtat bankade för frihet Vi deckade sen, men jag kan berätta för dig Att jag har tänkt på stjärnor, ända sen dess Min filosofi är att natthimlen avspeglar Vår tillvaro tills vi ligger under markskikten vid gravstenar För stjärnorna är ljuspunkter i livet Medan allt det svarta är det som Lucifer bedriver För om du ska minnas tillbaka, eller tittar nån klar natt Så kommer du att se stjärnor som glittrar som bara
Stjärnor kan...... Framför allt svart
Lycka är inte gröna pappersbuntar eller grönt i pappersbluntar!
Trots att jag har mitt umgänge i flummkretsen Så vet jag att stjärnor har skapat de flesta grundämnen Vilket betyder att vi är gjorda av stjärnstoft Och det är nog det ända som skolan har lärt oss
Känner inget värde i hat, inte längre djävulens slav Utan ett av alla stjärnornas barn
Släng en kommentar, gillar någon sånt här?, eller är det bara jag som blev nöjd? Det här är alltså en genomtänkt idee, och inte bara någon som jag skriver.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|