När domen faller i Babylon
du vet när man gör den första snöängeln på vintern man ligger där i snön och allt känns så simpelt ett enda skimmer som tränger undan allt annat och det enda i ens värld är att ligga där, blunda och andas du gav mig den känslan.. du vet när man är ledig första dagen på sommarn solen skiner och man glömmer alla saker man ångrar man tar cykeln ner till stranden med vinden i håret och alla inre demoner bara försvinner ifrån en du gav mig den känslan.. men den övergick snart till rädslan för att vara ensam och något jag insett efter alla tårarna som fallit är att lögner bränner, men det som sårar mest är sanning för allteftersom tankar blir till ord och ord blir till handling går vi alla igenom samma förvandling så länge himlen är stjärnklar så känner man sig världsvan men möts man av ett vägval så blir man knäsvag och allt bara föll ihop dagarna vi höll ihop jag är bara mänsklig, klart att jag saknar dom när jag springer fram i skidpjäxor i livets maraton min enda hjälp på vägen är rösten som viskar att allting har sin gång, när domen faller i Babylon
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|