Caine - Står vid vägskälet igen Detta är min avslutande text i det som varit. Dax för mig att börja se framåt, kunna gå vidareNä, ärligt nu har jag försökt rensa bort alla spårAlla bilder, allt som påminner om dig fast det inte gårFör alla minnen vi delat är som fastspikade i plankenSom jag byggt runt mitt hjärna för att stänga ute tankenPå dig men spricker bildas och isen brister itu över markenOch jag försöker blunda, men ljuset skiner igenom & varkenMina tårar eller mina sanningar tar bort det som bränner Inga vänner kan hjälpa mot det jag känner så ja knyter mina Händer i ren ilska och slår tills knogarna bultar å riverÅ driver mig till vansinne i min iver att glömma de som sviderMen känslan går inte å glömma, kärlek som inte försvinnerIngen som vinner när man ingen annan utväg tillsammans finnerOrkar inte kämpa, lägger ner mitt sista försvar och låter dig gåFörsökte få dig att förstå, men du vägrar lyssna och går inte nåSå jag viker bort från dina fotspår, jag lämnar ditt liv ochi min jakt på inre frid så blundar jag men ber dig snälla skriv För nu finns jag bara kvar som din vän, inte nu men du vet senNär allt har försvunnit och jag har rensat ut dig hur mitt hemDu hade rätt, jag har tillslut insett att verkligheten är bättre nuDen som tog bort min andledningen till att kämpa var du, så Varför lyssnade jag aldrig? Hade sluppit tårar och alla orden Som sårar och vi hade inte bråkat som dårar men nu har jag Klarat släppa min dröm och lyckats vakna upp från min sömn (Ge mig en flaska jäger å låt mig få drömma mig iväg igen)
Vad finns det att säga, suverän från början till slut. Rejält bra Caine! Som vanligt då alltså..
Jag tycker raderna är mycket bra, men jag tycker att du borde läsa igenom texten innan du lägger ut den. För det kanske ska vara Min hjärna istället för Mitt hjärna? Och kanske Ur mtt hem istället för Hur mitt hem? :SJag tror att det låter bättre när du rappar den till ett beat än när man bara ser texten. Då tänker jag på de långa raderna. Men om du är bra på att rappa och har rätt beat så blir det riktigt bra :)
Tack för kritiken!Ja vet att raderna e lite lång men kändes bäst så när ja skrev dem. Flöt på bäst i huvudet. nu äre ba att fixa ett beat som passar tillhade missat stavfelen helt :S nice att du såg dem Bussen_91!Men ska försöka bättra mig ;)PZ Ricke