Caine - De utslagnas röster Försökte beskriva, lr förstå hur det skulle kunna vara om man föttstill ett annat liv.. Alla är ju tyvärr inte lika lyckat lottad...PZVers 1Sluta titta bakåt, öppna ögon för det som finns här & nuJag lovar, det finns fler som har lidit å gråtit precis som duFinns många sätt att ta sig vidare igen, flaskan blev minSitter nu i rännstenen själv och känner blicken dinDu ha ingen rätt att mig döma, du vet inte vad jag gjortJag pluggade som fan, fick jobb och blev lovad nått stortMen börja fiffla me för mycket cash och allting blev skitFick kicken å förlorade min fru, är det tacken för mitt slit?Gömde mig med flaskan i min vrå, är det så svårt å förstå?Inga pengar kvar å lever som en alkis i jakten på mitt rusJag finner ingen väg ut,lutar mig tillbaka och hör vingars susBlickar upp mot himlen & hoppas få se guds änglars ljusRefDetta är de utslagnas sista röster som hörsDe som är less på ett samhälle som inte törsVi som lessnat på blickarna och de hårda ordenLessnat på alla som vill begrava oss i jordenSnälla visa oss respekt för vi har varit som duEller så föddes vi in i ett helvete, i livets tabuTänk en tanke innan du spottar på din nästeGe oss en chans att i samhället få fästeVers 2Mitt öde är värre för ja föddes utan en chansEtt maskros barn, kan inte försvinna nånstansMed pappa som levde med flaskan i sin handBröt ner min mamma och krossade alla bandKan inte räkna nätterna som jag grät utan tårarAlla de gånger ja vakna för att de skrek som dårarJag försökte stänga ute alla orden,allting som såraStängde av mitt psyke,för att ta mig igenom de svåraOch socialen vägra hjälpa,kan inte fatta att de bangaFick ta hand om mig själv, bli en man å började langaMen lessna på allt och gav mig själv en överdosFaller sakta bakåt och ser hur min själ flyger sin kosRefDetta är de utslagnas sista röster som hörsDe som är less på ett samhälle som inte törsVi som lessnat på blickarna och de hårda ordenLessnat på alla som vill begrava oss i jorden Snälla visa oss respekt för vi har varit som du Eller så föddes vi in i ett helvete, i livets tabu Tänk en tanke innan du spottar på din nästeGe oss en chans att i samhället få fäste
Jo detta är något jag diggar stort. Får en att tänka efter lite.En hel del höjdpunkter i texten, det bästa var nog:
Du är duktig, fortsätt med det du gör. PZ